Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 11/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 6; rozdawał E, po partii WE.
Rozdanie 6 Rozd. E, po partii: EW |
♠ 9 7 4 ♥ K 9 7 ♦ 9 8 6 ♣ J 10 3 2 |
|
♠ A K Q ♥ A 4 ♦ A K 10 7 5 ♣ A K 8 |
♠ 6 5 2 ♥ Q 10 8 5 ♦ 3 2 ♣ 9 7 6 4 |
|
♠ J 10 8 3 ♥ J 6 3 2 ♦ Q J 4 ♣ Q 5 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
2♣1 |
pas |
2♦2 |
pas |
2BA3 |
pas |
3♣4 |
pas |
3♦5 |
pas |
3BA |
pas |
4BA6 |
pas |
pas |
pas |
1acolowski forsing do dogranej (bezwzględny)
2standardowy negat
3układ zrównoważony
4stayman
5brak starszych czwórek
6inwit, 27 PC to jednak karta przepotężna, a partner może jeszcze mieć koło 6–7 PC
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
1♣ |
pas |
1♦ |
pas |
2♦1 |
pas |
2♥2 |
pas |
2BA3 |
pas |
3♣4 |
pas |
3♦5 |
pas |
3BA |
pas |
pas6 |
pas |
|
|
1sztuczne, bezwzględny forsing do dogranej
2kiery albo powtórny negat
3skład zrównoważony, 24+ PC
4stayman
5brak starszych czwórek
6partner ma 0–3 PC, przeto nie ma potrzeby inwitowania (E ma powtórny negat, z kierami dałby transfer 3♦)
Tak silne ręce jak tu W zdarzają się bardzo rzadko, nawet w takim wypadku wszystko zależy wszakże od tego, co dołoży partner, tu nie dokłada on w zasadzie nic, przeto już 4BA, do których dojdzie na niektórych stołach turnieju, są kontraktem zagrożonym. Ponieważ jednak kara dzielą się równo, 10 lew jest absolutnie pewne, i to niezależnie od pierwszego wistu (tylko po kierowym można wziąć 11). Rozgrywający po prostu wyrobi sobie kolor karowy i skompletuje trzy piki, kiera, cztery kara i dwa trefle. O ewentualnej nadróbce nie będzie wszakże mowy, chyba że nastąpi wspomniany już wist kierowy (ani trochę nie uzasadniony).
Minimaks teoretyczny: 5♥(WE), 11 lew albo 5♠(WE), 11 lew; 650 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 11 (W!);
♦ – 10 (WE);
♥ – 11 (WE);
♠ – 11(WE);
BA – 10 (WE).