Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 11/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.
Rozdanie 4 Rozd. W, po partii: obie |
♠ 7 6 ♥ 6 5 3 2 ♦ 8 6 2 ♣ 10 7 5 3 |
|
♠ A 9 8 4 ♥ Q J ♦ A 9 5 ♣ A 9 6 4 |
♠ K Q 10 ♥ K 9 4 ♦ K Q 10 7 4 ♣ Q 2 |
|
♠ J 5 3 2 ♥ A 10 8 7 ♦ J 3 ♣ K J 8 |
W |
N |
E |
S |
1BA |
pas |
4BA1 |
pas |
pas2 |
pas |
|
|
1inwit, tylko 15 PC, ale też niezły pięciokart karowy
2tylko 15 PC, a w tej sekwencji trzy asy to nic nadzwyczaj wartościowego
To również powinien być standardowy kontrakt, osiągnięty na bardzo wielu stołach przedostatniego już w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski. Szlemik jest tu kontraktem granicznym – aby go bowiem zrealizować, kara musiałyby dać pięć lew, a piki – cztery, a łączna na to szansa to właśnie około 50% (niewygodny może też być jednak pierwszy wist treflowy, i to niezależnie od tego, z której ręki kontrakt będzie rozgrywany). W tym wypadku rozgrywający skompletuje 12 wziątek, jeśli zaimpasuje ♠W (w zasadzie – posunięcie niewskazane) lub… dostanie pierwszy wist w ten kolor. To ostatnie – przeciwko 3BA – wcale nie będzie wykluczone, także ze względu na to, iż gracz S nie dysponuje tu żadnym atrakcyjnym wyborem pierwszowistowym. I jeszcze uwaga dotycząca rozgrywki – kara powinny być rozpoczęte asem, jako że daje to możliwość wyjęcia ♦W 8 6 3 2, czyli zdobycia pięciu wziątek w tym kolorze, nawet przy tak niekorzystnej konfiguracji. Dopiero gdy do ♦A obaj przeciwnicy dopłacą do koloru, E będzie kontynuował blotką do króla i będzie mógł wyimpasować hipotetycznego ♦W x x w ręce N…
W protokole rozdania znajdą się przede wszystkim wpisy w wysokości 690 i 660 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 6BA(E!), 12 lew; 1440 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 12(E!);
♥ – 8 (WE);
♠ – 12 (E!);
BA – 12(E!).