Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 11/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 3; rozdawał S, po partii WE.
Rozdanie 3 Rozd. S, po partii: EW |
♠ A 10 3 ♥ 6 4 2 ♦ J 6 ♣ A 10 9 7 6 |
|
♠ K J 9 7 6 5 ♥ 8 7 ♦ K 5 2 ♣ 8 4 |
♠ Q 8 4 ♥ A 5 ♦ Q 10 8 7 ♣ K J 5 3 |
|
♠ 2 ♥ K Q J 10 9 3 ♦ A 9 4 3 ♣ Q 2 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1 ♥ |
2 ♠ |
3 ♥ |
3 ♠ |
4 ♥ |
pas |
pas |
pas |
|
Obronne 4♠ będą zapowiadane, ale bardzo rzadko, WE są tu bowiem w założeniach niekorzystnych, żadna z rąk graczy tej linii nie zawiera też krótkości.
Na dużej większości stołów listopadowego turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2015 ostatecznym kontraktem będą przeto 4♥(S). Powiedzmy, iż gracz W zaatakuje w uzgodnione piki, rozgrywający zabije wówczas ♠A w dziadku i powinien natychmiast wyjść stamtąd treflem, by spróbować wyrobić ten kolor. Na pewno nie uda mu się bowiem przebić na stole dwóch kar, ponadto druga z tych przebitek bardzo często spotkałaby się z nadbitką (bądź z przebitką wyprzedzającą ze strony W – atutem wyższym niż dziadkowe). Obrońca E wskoczy ♣K (rozgrywający może rozważyć dołożenie z ręki ♣D, by odblokować ten kolor i zostawić sobie możliwość impasu ♣W na stole) i – powiedzmy – powtórzy pikiem. S przebije w ręce, na wszelki wypadek ♥9, po czym, zagra w atu, załóżmy, że E zabije ♥A i zagra trzeci raz w piki. S pobije w ręce wysokim atutem, następnie zaś puści karo wkoło, karową kontynuację zabije ♦A w ręce i ściągnie ♥D. Okaże się, że atuty były rozłożone 2–2, przeto teraz wystarczy zgrać ♣D, przebić na stole karo i ostatniej karty tego koloru pozbyć się na ♣A.
Są też inne warianty rozgrywki, a przede wszystkim obrony, bardziej kąśliwe niż przedstawiony wyżej. Np. gracze WE mogą otworzyć kara, zmusić przeciwnika do przebicia trzeciej rundy tego koloru w dziadku i zagrozić mu ewentualnością zagrania w kara po raz czwarty. S powinien jednak wszystkie te problemy przezwyciężyć, i to nie tylko dlatego, że kiery dzielą się 2–2 (może po prostu zagrać na szybkie zaatutowanie i nic nie da mu się zrobić). Nawet jeśli broniący zaczną grać w kara (E w trzeciej lewie, po wskoczeniu ♣K) i potem zmuszą rozgrywającego do przebicia w dziadku trzeciej lewy tego koloru (gdy E zabije ♥K asem), to ten ostatni ściągnie do końca kiery i ustawi gracza E w prostym treflowo-karowym przymusie.
Najpopularniejszym wpisem w turniejowym protokole tego rozdania będzie 420 dla NS, minimaksowe 200 dla tej strony trafią się w nim co najwyżej sporadycznie.
Minimaks teoretyczny: 4♠(WE) z kontrą, 9 lew; 200 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 7 (WE);
♥ – 10 (NS);
♠ – 9 (WE);
BA – 7 (NS).