Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 11/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 11/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 17; rozdawał N, obie przed partią.

Rozdanie 17
Rozd. N,
po partii: -
Q J 9
A 10 8 3
9 3
8 7 5 2
 
10 8
K Q 7 6 4 2
K
A Q J 9
rozd. 17 A 5 4
J
A Q 10 7 6 5 2
6 4
  K 7 6 3 2
9 5
J 8 4
K 10 3
 

W

N

E

S

pas

1

pas1

1

pas

2

pas

32

pas

33

pas

34

pas

45

pas

pas

pas

 

 

1cała karta i piki zbyt słabe na wejście

2naturalne albo quasi-naturalne, przesądzenie końcówki

3brak trzech kierów, już bowiem rebid 2 przyrzekł co najmniej sześć kart w tym kolorze

46+

5po takiej sekwencji singlowy walet uprawnia do podniesienia do 4, tym bardziej że E trzyma piki tylko raz

Obaj zawodnicy WE powinni dostrzec, że ich optymalną końcówką będą tu 4, mimo że będzie ona grana na siedmiu atutach. Także ze względu na problemy komunikacyjne, które będą dużo poważniejsze przy grze w kara, a zwłaszcza w bez atu. Przeciwko 4(W) N zaatakuje D. Rozgrywający powinien zabić ją A na stole i bądź to zagrać A, a potem D i wyrzucić z ręki pika, bądź to zaimpasować trefle, wrócić na stół A, ściągnąć D i powtórzyć impas treflowy. Z punktu całościowego planu rozgrywki bardziej wskazane jest rozwiązanie drugie: jeśli W szybko wyrzuci pika, to potem zaimpasuje trefle tylko raz albo też będzie musiał przebić trefla w dziadku, co na pewno podniesie liczbę oddanych przezeń lew atutowych. A zatem impas D, K do asa, D i wyrzutka 10, po czym drugi impas treflowy. Przed e-S-em pojawi się 10, co ostatecznie zdradzi jego konfigurację kart w tym kolorze. Rozgrywający zagra więc teraz kiera do waleta, a potem przebije w ręce pika i wyjdzie K. Odda przeto jedynie dwie wziątki atutowe i zrealizuje swoją grę z cenną nadróbką. Proszę zwrócić uwagę, iż nawet gdyby 10 nie leciała, W i tak zrobiłby swoje. Podobnie zresztą, gdyby zaczął od A D i szybkiej wyrzutki pika, ale i w tym wypadku K musiałby siedzieć w impasie.

W protokole rozdania spotkamy minimaksowe wpisy 450 dla WE i 420 dla tej strony, ale też na przeciwnej linii zapisy za wpadki; na pewno bowiem nie każdy duet WE ogranie jak trzeba to niełatwe rozdanie.

Minimaks teoretyczny: 5(WE), 11 lew; 450 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (WE);

– 11 (WE);

– 11 (WE);

– 7 (WE);

BA – 9 (WE).