Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 11/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 17; rozdawał N, obie przed partią.
Rozdanie 17 Rozd. N, po partii: - |
♠ Q J 9 ♥ A 10 8 3 ♦ 9 3 ♣ 8 7 5 2 |
|
♠ 10 8 ♥ K Q 7 6 4 2 ♦ K ♣ A Q J 9 |
♠ A 5 4 ♥ J ♦ A Q 10 7 6 5 2 ♣ 6 4 |
|
♠ K 7 6 3 2 ♥ 9 5 ♦ J 8 4 ♣ K 10 3 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
1♦ |
pas1 |
1♥ |
pas |
2♦ |
pas |
3♣2 |
pas |
3♦3 |
pas |
3♥4 |
pas |
4♥5 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1cała karta i piki zbyt słabe na wejście
2naturalne albo quasi-naturalne, przesądzenie końcówki
3brak trzech kierów, już bowiem rebid 2♦ przyrzekł co najmniej sześć kart w tym kolorze
46+♥
5po takiej sekwencji singlowy walet uprawnia do podniesienia do 4♥, tym bardziej że E trzyma piki tylko raz
Obaj zawodnicy WE powinni dostrzec, że ich optymalną końcówką będą tu 4♥, mimo że będzie ona grana na siedmiu atutach. Także ze względu na problemy komunikacyjne, które będą dużo poważniejsze przy grze w kara, a zwłaszcza w bez atu. Przeciwko 4♥(W) N zaatakuje ♠D. Rozgrywający powinien zabić ją ♠A na stole i bądź to zagrać ♦A, a potem ♦D i wyrzucić z ręki pika, bądź to zaimpasować trefle, wrócić na stół ♦A, ściągnąć ♦D i powtórzyć impas treflowy. Z punktu całościowego planu rozgrywki bardziej wskazane jest rozwiązanie drugie: jeśli W szybko wyrzuci pika, to potem zaimpasuje trefle tylko raz albo też będzie musiał przebić trefla w dziadku, co na pewno podniesie liczbę oddanych przezeń lew atutowych. A zatem impas ♣D, ♦K do asa, ♦D i wyrzutka ♠10, po czym drugi impas treflowy. Przed e-S-em pojawi się ♣10, co ostatecznie zdradzi jego konfigurację kart w tym kolorze. Rozgrywający zagra więc teraz kiera do waleta, a potem przebije w ręce pika i wyjdzie ♥K. Odda przeto jedynie dwie wziątki atutowe i zrealizuje swoją grę z cenną nadróbką. Proszę zwrócić uwagę, iż nawet gdyby ♣10 nie leciała, W i tak zrobiłby swoje. Podobnie zresztą, gdyby zaczął od ♦A D i szybkiej wyrzutki pika, ale i w tym wypadku ♣K musiałby siedzieć w impasie.
W protokole rozdania spotkamy minimaksowe wpisy 450 dla WE i 420 dla tej strony, ale też na przeciwnej linii zapisy za wpadki; na pewno bowiem nie każdy duet WE ogranie jak trzeba to niełatwe rozdanie.
Minimaks teoretyczny: 5♥(WE), 11 lew; 450 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 11 (WE);
♥ – 11 (WE);
♠ – 7 (WE);
BA – 9 (WE).