Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 11/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 21; rozdawał N, po partii NS.
Rozdanie 21 Rozd. N, po partii: NS |
♠ K 6 2 ♥ K Q 9 8 ♦ J 8 7 4 ♣ Q 6 |
|
♠ A 9 7 5 4 ♥ 7 4 2 ♦ A 6 ♣ 10 9 8 |
♠ J 10 8 3 ♥ A 5 3 ♦ 5 3 2 ♣ K 5 3 |
|
♠ Q ♥ J 10 6 ♦ K Q 10 9 ♣ A J 7 4 2 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas1 |
pas |
1♦2 |
1♠ |
ktr.3 |
2♠4 |
pas |
pas |
3♦ |
pas5 |
pas |
pas |
|
|
|
1marne 11 PC, nie ma zatem mowy o pierwszoręcznym otwarciu, nie tylko w założeniach niekorzystnych
2możliwe także w Naszym Systemie
3kontra sputnik
4powiedzmy, że jest to pełnowartościowe podniesienie do 2♠ (choć W wszedł 1♠, a nie otworzył tak licytację)
5E ma cztery piki, ale też układ 4333, raczej więc nie przepchnie się na 3♠, mimo korzystnych założeń
Jeżeli wszakże na taki przepych się zdecyduje, powinien już zostać przez gracza N skontrowany, jego partner dał przecież otwarcie w założeniach niekorzystnych (ale też na trzeciej ręce)
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
pas1 |
pas |
1♣ |
1♠ |
ktr.2 |
2♠3 |
pas |
pas |
ktr.4 |
pas |
2BA5 |
pas |
3♦ |
pas6 |
pas |
pas |
|
|
|
1marne 11 PC, nie ma zatem mowy o pierwszoręcznym otwarciu, nie tylko w założeniach niekorzystnych
2kontra sputnik
3powiedzmy, że jest to pełnowartościowe podniesienie do 2♠ (choć W wszedł 1♠, a nie otworzył tak licytację)
4kontra nadwyżkowa
5możliwość gry w oba kolory młodsze, zatem układ 5♣–4♦
6uwagi jak poprzednio
I tak 3♦ zostałyby łatwo zrealizowane z nadróbką, rozgrywający odda bowiem jedynie trzy asy. Natomiast grający w piki zawodnicy WE będą musieli oddać karo, dwa kiery, ♠K, dwa trefle oraz treflową przebitkę, przynajmniej po prawidłowej obronie. Ta jednak nie będzie trudna, nawet jeśli N zaatakuje w karo, to po dojściu ♠K powinien znaleźć zagranie ♣D (albo też, gdy pierwsza lewa została przez rozgrywającego zabita, wyjdzie ♦W, do którego dostanie od partnera lawintalową ♦9; będzie to oczywiście lawintal na trefle). Kontrakt 3♠ zostanie przeto położony aż bez trzech, więc nawet bez kontry WE stracą na nim więcej punktów aniżeli w przypadku, gdyby przeciwnicy grali 3♦ (czy nawet 3♥ – lew dziewięć). Takie gry będą jednak na ogół przez gracza N kontrowane – ma on w końcu prawie odzywkę, a partner dał otwarcie, wprawdzie trzecioręczne, ale w założeniach niekorzystnych.
Najpopularniejszym wpisem w protokole tego rozdania będzie jednak 130 dla NS, ale pojawią się w nim też bez wątpienia wpadkowe 150 czy nawet 500 dla tej samej strony.
Minimaks teoretyczny: 3♥(NS), 9 lew; 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 10 (NS);
♥ – 9 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 7 (NS).