Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 11/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 26; rozdawał E, obie po partii.
Rozdanie 26 Rozd. E, po partii: obie |
♠ K 9 8 5 ♥ A K 2 ♦ J 9 ♣ A Q 9 3 |
|
♠ 7 2 ♥ J 5 3 ♦ A K ♣ K 10 7 5 4 2 |
♠ A J 6 3 ♥ 7 6 4 ♦ Q 10 6 ♣ J 8 6 |
|
♠ Q 10 4 ♥ Q 10 9 8 ♦ 8 7 5 4 3 2 ♣ |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
1♣ |
1BA1 |
pas |
2♣ |
pas |
2♠ |
pas |
pas2 |
pas |
|
|
|
1to chyba najlepszy opis ręki N
2S zadał staymana ratunkowego
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
2♣1 |
2BA2 |
pas |
3♣3 |
pas |
3♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1precisionowskie
2naturalne 15–18 PC
3stayman
W obu sekwencjach gracz S będzie uważał, iż gra w kolor będzie lepsza od bezatutowej i zada staymana ratunkowego. I trudno mu się dziwić, choć akurat i gra w bez atu byłaby w tym rozdaniu całkiem, całkiem. Wychodzi nawet w to miano końcówka, pod warunkiem że N dwukrotnie zaimpasuje w ręce E ♠W, weźmie wówczas trzy lewy w tym kolorze, cztery kiery oraz dwa trefle. Albo bowiem dostanie wist w ten ostatni kolor, albo obrońcy i tak będą kiedyś musieli weń zagrać.
Po staymanie grane będą jednak częściówki pikowe – na szczeblu dwóch albo trzech. I tu ważne będzie trafienie waleta atutowego, choć niekonieczne dwukrotne jego zaimpasowanie. Trafienie w pełni zresztą uzasadnione, szczególnie tam, gdzie W pokaże długie trefle, wówczas bowiem ze statystyki będzie wynikało, że dłuższy fragment pików (a więc i walet tego koloru) raczej znajduje się w ręce jego partnera.
Powiedzmy, że przeciwko pikowej grze e-N-a E wyjdzie bezpiecznie w kiera. Rozgrywający powinien zabić pierwszą lewę ♥A w ręce, a później zagrać pika do dziesiątki na stole. Kiedy jednakże ta utrzyma się, będzie już można kontynuować z dziadka ♠D. E zabije ją ♠A, po czym – powiedzmy – powtórzy kierem. Rozgrywający weźmie tę lewę królem w ręce, po czym powinien przebić w dziadku trefla i zgrać dwa dobre kiery, a w ostatniej z tych lew pozbyć się z ręki trefla albo kara. Jeśli E przebije tę lewę i wyjdzie w karo, jego partner – po odebraniu ♦A K, będzie musiał wyjść w trefla, umożliwiając graczowi N zrobienie impasu w tym kolorze. A potem ten ostatni ściągnie ♠K i nie odda już żadnej innej lewy. Mimo wszystko dużo prostsza byłaby gra w bez atu, a także w oba kolory czerwone (9 lew). Wniosek stąd, że niektórzy grający w piki będą brać tylko lew osiem.
W protokole rozdania spotkamy przeto zapisy w wysokości 150, 140 i 110 dla NS, ale też – przynajmniej od czasu do czasu – wpadkowe 100 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 3BA(NS), 9 lew; 600 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 9 (NS);
♥ – 9 (NS);
♠ – 9 (NS);
BA – 9 (NS).