Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 11/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 11/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 26; rozdawał E, obie po partii.

Rozdanie 26
Rozd. E,
po partii: obie
K 9 8 5
A K 2
J 9
A Q 9 3
 
7 2
J 5 3
A K
K 10 7 5 4 2
rozd. 26 A J 6 3
7 6 4
Q 10 6
J 8 6
  Q 10 4
Q 10 9 8
8 7 5 4 3 2
 

Nasz System:

W

N

E

S

pas

pas

1

1BA1

pas

2

pas

2

pas

pas2

pas

 

 

 

1to chyba najlepszy opis ręki N

2S zadał staymana ratunkowego

albo:

W

N

E

S

pas

pas

21

2BA2

pas

33

pas

3

pas

pas

pas

 

 

 

1precisionowskie

2naturalne 15–18 PC

3stayman

W obu sekwencjach gracz S będzie uważał, iż gra w kolor będzie lepsza od bezatutowej i zada staymana ratunkowego. I trudno mu się dziwić, choć akurat i gra w bez atu byłaby w tym rozdaniu całkiem, całkiem. Wychodzi nawet w to miano końcówka, pod warunkiem że N dwukrotnie zaimpasuje w ręce E W, weźmie wówczas trzy lewy w tym kolorze, cztery kiery oraz dwa trefle. Albo bowiem dostanie wist w ten ostatni kolor, albo obrońcy i tak będą kiedyś musieli weń zagrać.

Po staymanie grane będą jednak częściówki pikowe – na szczeblu dwóch albo trzech. I tu ważne będzie trafienie waleta atutowego, choć niekonieczne dwukrotne jego zaimpasowanie. Trafienie w pełni zresztą uzasadnione, szczególnie tam, gdzie W pokaże długie trefle, wówczas bowiem ze statystyki będzie wynikało, że dłuższy fragment pików (a więc i walet tego koloru) raczej znajduje się w ręce jego partnera.

Powiedzmy, że przeciwko pikowej grze e-N-a E wyjdzie bezpiecznie w kiera. Rozgrywający powinien zabić pierwszą lewę A w ręce, a później zagrać pika do dziesiątki na stole. Kiedy jednakże ta utrzyma się, będzie już można kontynuować z dziadka D. E zabije ją A, po czym – powiedzmy – powtórzy kierem. Rozgrywający weźmie tę lewę królem w ręce, po czym powinien przebić w dziadku trefla i zgrać dwa dobre kiery, a w ostatniej z tych lew pozbyć się z ręki trefla albo kara. Jeśli E przebije tę lewę i wyjdzie w karo, jego partner – po odebraniu A K, będzie musiał wyjść w trefla, umożliwiając graczowi N zrobienie impasu w tym kolorze. A potem ten ostatni ściągnie K i nie odda już żadnej innej lewy. Mimo wszystko dużo prostsza byłaby gra w bez atu, a także w oba kolory czerwone (9 lew). Wniosek stąd, że niektórzy grający w piki będą brać tylko lew osiem.

W protokole rozdania spotkamy przeto zapisy w wysokości 150, 140 i 110 dla NS, ale też – przynajmniej od czasu do czasu – wpadkowe 100 po stronie przeciwnej.

Minimaks teoretyczny:  3BA(NS), 9 lew; 600 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (WE);

– 9 (NS);

– 9 (NS);

– 9 (NS);      

BA – 9 (NS).