Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 11/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 32; rozdawał W, po partii WE.
Rozdanie 32 Rozd. W, po partii: EW |
♠ 5 4 3 ♥ A Q J 9 ♦ Q 8 3 ♣ Q 4 2 |
|
♠ A J ♥ K 10 8 4 ♦ A 9 6 5 4 2 ♣ 10 |
♠ 9 7 6 ♥ 7 6 5 ♦ 7 ♣ K J 9 8 7 3 |
|
♠ K Q 10 8 2 ♥ 3 2 ♦ K J 10 ♣ A 6 5 |
W |
N |
E |
S |
1♦ |
pas |
pas |
1♠ |
pas |
2♣1 |
pas |
2BA2 |
pas |
3BA3 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1konwencja drury
2nadwyżkowe (na pozycji reopen S mógłby być nawet dużo słabszy) oraz układ zrównoważony z zatrzymaniem karowym
3N ma układ 4333, tak więc wybiera do gry 3BA, a nie 4♠
Istotnie, pikowy kontrakt mógłby zostać ograniczony tylko do siedmiu wziątek. W zaatakowałby singletonem treflowym, a potem zabił pierwszą lewę atutową asem, zgrał też ♦A i uruchomił dwustronne przebitki karowo-treflowe.
Kontrakt 3BA(NS) może natomiast zostać zrealizowany, jego rozgrywka musi być jednak staranna i… bezpieczna. Nawet w turnieju na maksy warto się jednak od czasu do czasu ku temu skłonić, zwłaszcza gdy – tak jak w tym rozdaniu – kontrakt jest bardzo dobry i należy go uszanować (niektóre pary NS wpadną na grę pikową). A dodatkowym bonusem dla rozgrywającego będzie nadróbka…
Przeciwko 3BA(S) W zaatakuje blotką karową. Powiedzmy, iż rozgrywający utrzyma się ♦D na stole i zagra stamtąd pika do króla w ręce. W zabije asem (mając ♠A W x, mógłby przepuścić) i będzie kontynuował ♦A i karem. Jego partner zrzuci do kar dwa trefle, a S utrzyma się ♦K w ręce. Co dalej?
Oczywiście można wejść do dziadka impasem kierowym (manewr ten musi się udać), zagrać stamtąd pika i zaimpasować waleta. W autentycznym rozdaniu doprowadziłoby to do wpadki bez dwóch.
Aby jednak uszanować kontrakt, jak najbardziej na ów szacunek zasługujący, w drugiej rundzie pików rozgrywający powinien bezpiecznie zagrać ♠D z góry (!). Jeśli W miał ♠A W x – trudno, gra była nie do zrealizowania. Przy ♠W u E, nawet czwartym, kontrakt będzie natomiast gwarantowany – gdy W nie dołoży do damy do koloru, rozgrywający dostanie się na stół impasem kierowym i ponowi stamtąd pikiem…
Dlatego po utrzymaniu się w ręce ♦K należy pociągnąć ♠D, nie ruszając wcześniej kierów, dojścia tym kolorem do dziadka mogą się bowiem przydać później. W rzeczywistości na ♠D od W spadnie ♠W, ten bowiem posiadał pierwotnie ♠A W sec. A to była właśnie konfiguracja, przed którą rozgrywający się zabezpieczał – za cenę zrezygnowania z ewentualnej dodatkowej wziątki, gdy E miałby ♠W x x.
Główną nagrodą za docenienie klasy kontraktu i prawidłową rozgrywkę będzie tu realizacja gry, zaś dodatkowym bonusem – nadróbka, która w rozdaniu tym znajdowała się z nią w pakiecie. Ostatecznie gracz S weźmie bowiem cztery piki, trzy kiery, dwa kara i jednego trefla.
Minimaksowe 430 dla NS na pewno w turniejowym protokole rozdania się znajdą, dominować będą jednak zapisy wpadkowe – w wysokości 50, 100 i 150 dla WE – za przegrane przez nią kontrakty pikowe, ale też gry bezatutowe, zwłaszcza końcówki.
Minimaks teoretyczny: 4BA(NS), 10 lew; 430 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 6 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 10 (NS).