Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 11/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 22; rozdawał E, po partii WE.
Rozdanie 22 Rozd. E, po partii: EW |
♠ 10 ♥ 9 7 ♦ J 10 9 7 6 5 ♣ K 8 6 4 |
|
♠ A 3 ♥ Q 8 6 4 3 ♦ 8 3 ♣ J 7 5 2 |
♠ K Q J 8 7 5 ♥ K 10 5 ♦ A 4 ♣ A 10 |
|
♠ 9 6 4 2 ♥ A J 2 ♦ K Q 2 ♣ Q 9 3 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♠ |
pas |
1BA1 |
pas |
3♠ |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
1półforsujące
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣1 |
pas |
1♥ |
pas |
1♠ |
pas |
1BA2 |
pas |
2♠3 |
pas |
3♥4 |
pas |
4♥5 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1piękne 17 PC na bardzo dobrym sześciokarcie pikowym, jak najbardziej wolno więc zacząć od 1♣
2ten rebid najlepiej opisuje słabą rękę W
3silny trefl na pikach
4partner jest silny, warto przeto poinformować go o pięciu kierach, tym bardziej że W nie ma trzech pików, a już wcześniej dał rebid 1BA, jego kiery nie mogą być przeto mocarne (ani sześciokartowe)
5solidne piki solidnymi pikami, ale przy grze w ośmioatutowe kiery karta słabszego partnera na pewno będzie dużo bardziej wartościowa niż przy grze w piki
Oczywiście niejeden niecierpliwy gracz E po 1BA partnera skoczy na 4♠, warto jednak popracować nad wyborem optymalnego kontraktu, którym mogą tu także być zarówno 4♥, jak i 3BA.
A premia dla cierpliwych – czy dla Wspólnego Języka – będzie niemała. Przeciwko 4♠ gracz S zaatakuje ♦K. Rozgrywający zabije asem w ręce, po czym najprawdopodobniej wyatutuje i zagra w kiery – do damy, a potem do dziesiątki w ręce, odda przeto dwa kiery, karo i jeszcze później trefla. Alternatywnie E może zagrać na drugiego ♥A u e-N-a, aby potem móc się dostać do kierów dziadka. Po ♦A ściągnie więc ♠K, wejdzie na stół ♠A i zagra stamtąd kierem – do króla. S będzie musiał zabić ♥A, po czym – optymalnie – dopuści partnera na ♦10 (w pierwszej lewie N dołoży informacyjnego ♦W), a ten wyjdzie małym treflem (gdyby S ściągnął ♦D to potem każde jego następne zagranie działałoby na korzyść rozgrywającego: albo ten ostatni wyrobiłby sobie wziątkę treflową, albo mógłby sobie pozwolić na puszczenie ♥10 wkoło). Teraz zaś E pobije treflowe zagranie e-N-a asem i ściągnie wszystkie piki. I w trzykartowej końcówce będzie musiał trafić, co zrobić z kierami. Jeśli wyjdzie z ręki ♥5 – na pierwotnie ♥W x w ręce dowolnego z broniących – odda jeszcze ♥W i trefla, wpadnie więc bez jednej. Jeżeli natomiast zagra z ręki ♥10 – na singlową już w tym momencie ♥9 u e-N-a, zrobi nadróbkę. Posunięcie pierwsze to zagranie na większą szansę (chyba że E zna dokładny ilościowy obraz rozdania, wówczas oba zagrania są równoważne), drugie – kuszące ze względu na szansę na 11. wziątkę. Co zrobi rozgrywający w rzeczywistości – trudno powiedzieć, a co najwyżej tyle, iż już wcześniej mógł przecież zagrać na impas ♥W i polec, zanim do przedstawionej wyżej hipotetycznej sytuacji doszło.
Tymczasem 4♥ są tu kontraktem pewnym, choć o nadróbce nie będzie raczej mowy. Po ataku ♦W W zabije na stole ♦A, po czym zagra kiera do damy, a potem kiera do dziesiątki. S weźmie przeto lewę ♥W, ściągnie ♦D i otworzy trefle (lub dopuści partnera na ♦10, aby to on wyszedł treflem). Rozgrywający zabije ♣A i zagra w piki, aby wykorzystać szansę korzystnej konfiguracji w kolorach starszych. Takiej, jaka występuje właśnie w aktualnym rozdaniu i dzięki której E zdąży pozbyć się z dziadka wszystkich trzech trefli; ostatniego w tej lewie pikowej, którą S przebije asem atu.
Końcówki kierowe będą zatem wygrywane, zaś pikowe – częściej przegrywane, choć gdy wygrywane, to na ogół z nadróbką. W protokole rozdania spotkamy więc wpisy w wysokości 620, albo 650 dla WE, ale też wpadkowe 100 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 5♥(WE), 11 lew; 650 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 8 (NS);
♥ – 11 (WE)
♠ – 10 (WE)
BA – 8 (WE).