Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 11/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 11/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 22; rozdawał E, po partii WE.

Rozdanie 22
Rozd. E,
po partii: EW
10
9 7
J 10 9 7 6 5
K 8 6 4
 
A 3
Q 8 6 4 3
8 3
J 7 5 2
rozd. 22 K Q J 8 7 5
K 10 5
A 4
A 10
  9 6 4 2
A J 2
K Q 2
Q 9 3
 

Nasz System:

W

N

E

S

1

pas

1BA1

pas

3

pas

4

pas

pas

pas

1półforsujące

Wspólny Język:

W

N

E

S

11

pas

1

pas

1

pas

1BA2

pas

23

pas

34

pas

45

pas

pas

pas

 

 

1piękne 17 PC na bardzo dobrym sześciokarcie pikowym, jak najbardziej wolno więc zacząć od 1

2ten rebid najlepiej opisuje słabą rękę W

3silny trefl na pikach

4partner jest silny, warto przeto poinformować go o pięciu kierach, tym bardziej że W nie ma trzech pików, a już wcześniej dał rebid 1BA, jego kiery nie mogą być przeto mocarne (ani sześciokartowe)

5solidne piki solidnymi pikami, ale przy grze w ośmioatutowe kiery karta słabszego partnera na pewno będzie dużo bardziej wartościowa niż przy grze w piki

Oczywiście niejeden niecierpliwy gracz E po 1BA partnera skoczy na 4, warto jednak popracować nad wyborem optymalnego kontraktu, którym mogą tu także być zarówno 4, jak i 3BA.

A premia dla cierpliwych – czy dla Wspólnego Języka – będzie niemała. Przeciwko 4 gracz S zaatakuje K. Rozgrywający zabije asem w ręce, po czym najprawdopodobniej wyatutuje i zagra w kiery – do damy, a potem do dziesiątki w ręce, odda przeto dwa kiery, karo i jeszcze później trefla. Alternatywnie E może zagrać na drugiego A u e-N-a, aby potem móc się dostać do kierów dziadka. Po A ściągnie więc K, wejdzie na stół A i zagra stamtąd kierem – do króla. S będzie musiał zabić A, po czym – optymalnie – dopuści partnera na 10 (w pierwszej lewie N dołoży informacyjnego W), a ten wyjdzie małym treflem (gdyby S ściągnął D to potem każde jego następne zagranie działałoby na korzyść rozgrywającego: albo ten ostatni wyrobiłby sobie wziątkę treflową, albo mógłby sobie pozwolić na puszczenie 10 wkoło). Teraz zaś E pobije treflowe zagranie e-N-a asem i ściągnie wszystkie piki. I w trzykartowej  końcówce będzie musiał trafić, co zrobić z kierami. Jeśli wyjdzie z ręki 5 – na pierwotnie W x w ręce dowolnego z broniących – odda jeszcze W i trefla, wpadnie więc bez jednej. Jeżeli natomiast zagra z ręki 10 – na singlową już w tym momencie 9 u e-N-a, zrobi nadróbkę. Posunięcie pierwsze to zagranie na większą szansę (chyba że E zna dokładny ilościowy obraz rozdania, wówczas oba zagrania są równoważne), drugie – kuszące ze względu na szansę na 11. wziątkę. Co zrobi rozgrywający w rzeczywistości – trudno powiedzieć, a co najwyżej tyle, iż już wcześniej mógł przecież zagrać na impas W i polec, zanim do przedstawionej wyżej hipotetycznej sytuacji doszło.

Tymczasem 4 są tu kontraktem pewnym, choć o nadróbce nie będzie raczej mowy. Po ataku W W zabije na stole A, po czym zagra kiera do damy, a potem kiera do dziesiątki. S weźmie przeto lewę W, ściągnie D i otworzy trefle (lub dopuści partnera na 10, aby to on wyszedł treflem). Rozgrywający zabije A i zagra w piki, aby wykorzystać szansę korzystnej konfiguracji w kolorach starszych. Takiej, jaka występuje właśnie w aktualnym rozdaniu i dzięki której E zdąży pozbyć się z dziadka wszystkich trzech trefli; ostatniego w tej lewie pikowej, którą S przebije asem atu.

Końcówki kierowe będą zatem wygrywane, zaś pikowe – częściej przegrywane, choć gdy wygrywane, to na ogół z nadróbką. W protokole rozdania spotkamy więc wpisy w wysokości 620, albo 650 dla WE, ale też wpadkowe 100 po stronie przeciwnej.

Minimaks teoretyczny: 5(WE), 11 lew; 650 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (WE);

– 8 (NS);

– 11 (WE)

– 10 (WE)

BA – 8 (WE).