Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 11/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 11/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.

Rozdanie 30
Rozd. E,
po partii: -
5 4
A
A 10 9 8 3
10 6 5 3 2
 
10 8 2
J 9 6 4 3
Q J 6
8 4
rozd. 30 A Q 7 6
10 8
K 4 2
K Q J 7
  K J 9 3
K Q 7 5 2
7 5
A 9
 

W

N

E

S

1BA

21

pas

pas2 (!)

pas

 

1wskazanie kolorów starszych

2to chyba największa szansa na zdobycie przez stronę NS zapisu… albo też oddania jak najmniejszej liczby punktów przeciwnikom

albo:

W

N

E

S

1BA

pas (?)

2 1

pas

2

pas

pas

pas

 

 

1transfer na kiery

albo:

W

N

E

S

1BA

pas (?)

2 1

pas

2

pas

pas

2BA2

pas

3

pas

pas

pas/ktr.3

(pas)

(pas)

(pas)

 

 

1transfer na kiery

2kolory młodsze

3niekonieczna, trochę ryzykowna, ale w turnieju na maksy dopuszczalna

Na ogół po otwarciu 1BA gracza E zawodnik S wskaże kolory starsze konwencyjną zapowiedzią 2 (albo wejdzie jakoś inaczej, np. dwukolorową kontrą). Wówczas jego partner powinien podejść do problemu statystycznie i spasować – wprawdzie S może mieć pięć pików i tylko jednego trefla, z punktu widzenia e-N-a najbardziej prawdopodobny układ ręki partnera to jednak właśnie 4–5–2–2. I rzeczywiście, najwyższe gry, jakie w tym rozdaniu jest w stanie zrealizować strona NS, to 2 oraz 2. W przypadku kontraktu 2 wszystko, co WE mogą wziąć, to trzy trefle, karo i pika – bądź też, szczególnie gdy E zaatakuje w atu, dwa trefle, dwa kara i pika. Kontrakty o szczebel wyższe – 3 i 3 – powinny już jednak zostać bez trudu położone bez jednej, no, prawdę mówiąc, 3 nieco łatwiej niż 3.

Tam, gdzie NS będą cały czas pasować, ostatecznym kontrakt staną się 2(E). Przeciwko tej grze S wyjdzie w karo, po takim wstępie obrońcy nie powinni mieć problemów ze zdobyciem czterech wziątek atutowych, karowej, treflowej i pikowej. Rozgrywający polegnie wtedy bez dwóch i NS zapiszą sobie 100 punktów, czyli o 10 więcej niż za najwyższą możliwą do zrealizowania grę własną.

W protokole rozdania spotkamy zatem niewysokie wpisy po obu stronach: 90 i 100 dla NS oraz 50, a pewnie i 100 dla WE.

Minimaks teoretyczny:1BA (NS), 7 lew albo 2(NS), 8 lew, albo 2(NS), 8 lew; 90 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 8 (NS);

–  8 (NS);

– 7 (NS);

– 7 (NS);

BA – 7 (NS).