Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 11/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 30 Rozd. E, po partii: - |
♠ 5 4 ♥ A ♦ A 10 9 8 3 ♣ 10 6 5 3 2 |
|
♠ 10 8 2 ♥ J 9 6 4 3 ♦ Q J 6 ♣ 8 4 |
♠ A Q 7 6 ♥ 10 8 ♦ K 4 2 ♣ K Q J 7 |
|
♠ K J 9 3 ♥ K Q 7 5 2 ♦ 7 5 ♣ A 9 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1BA |
2♣1 |
pas |
pas2 (!) |
pas |
|
1wskazanie kolorów starszych
2to chyba największa szansa na zdobycie przez stronę NS zapisu… albo też oddania jak najmniejszej liczby punktów przeciwnikom
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1BA |
pas (?) |
2 ♦1 |
pas |
2♥ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1transfer na kiery
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1BA |
pas (?) |
2 ♦1 |
pas |
2♥ |
pas |
pas |
2BA2 |
pas |
3♣ |
pas |
pas |
pas/ktr.3 |
(pas) |
(pas) |
(pas) |
|
|
1transfer na kiery
2kolory młodsze
3niekonieczna, trochę ryzykowna, ale w turnieju na maksy dopuszczalna
Na ogół po otwarciu 1BA gracza E zawodnik S wskaże kolory starsze konwencyjną zapowiedzią 2♣ (albo wejdzie jakoś inaczej, np. dwukolorową kontrą). Wówczas jego partner powinien podejść do problemu statystycznie i spasować – wprawdzie S może mieć pięć pików i tylko jednego trefla, z punktu widzenia e-N-a najbardziej prawdopodobny układ ręki partnera to jednak właśnie 4–5–2–2. I rzeczywiście, najwyższe gry, jakie w tym rozdaniu jest w stanie zrealizować strona NS, to 2♣ oraz 2♦. W przypadku kontraktu 2♣ wszystko, co WE mogą wziąć, to trzy trefle, karo i pika – bądź też, szczególnie gdy E zaatakuje w atu, dwa trefle, dwa kara i pika. Kontrakty o szczebel wyższe – 3♣ i 3♦ – powinny już jednak zostać bez trudu położone bez jednej, no, prawdę mówiąc, 3♣ nieco łatwiej niż 3♦.
Tam, gdzie NS będą cały czas pasować, ostatecznym kontrakt staną się 2♥(E). Przeciwko tej grze S wyjdzie w karo, po takim wstępie obrońcy nie powinni mieć problemów ze zdobyciem czterech wziątek atutowych, karowej, treflowej i pikowej. Rozgrywający polegnie wtedy bez dwóch i NS zapiszą sobie 100 punktów, czyli o 10 więcej niż za najwyższą możliwą do zrealizowania grę własną.
W protokole rozdania spotkamy zatem niewysokie wpisy po obu stronach: 90 i 100 dla NS oraz 50, a pewnie i 100 dla WE.
Minimaks teoretyczny:1BA (NS), 7 lew albo 2♣(NS), 8 lew, albo 2♦(NS), 8 lew; 90 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 7 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 7 (NS).