Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 11/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 16; rozdawał W, po partii WE.
Rozdanie 16 Rozd. W, po partii: EW |
♠ 7 ♥ A J 9 7 3 2 ♦ A K 6 4 ♣ 10 6 |
|
♠ K 9 6 2 ♥ Q 5 ♦ Q 9 7 2 ♣ 7 4 3 |
♠ A Q J 8 ♥ 8 6 ♦ J 5 ♣ K J 8 5 2 |
|
♠ 10 5 4 3 ♥ K 10 4 ♦ 10 8 3 ♣ A Q 9 |
W |
N |
E |
S |
pas |
1♥ |
1♠1 |
2♥ |
2♠ |
3♦ |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
1E ma do swej dyspozycji pasa, wejścia 1♠ i 2♣ oraz ewentualnie kontrę, spośród nich najmniej sprzeciwu budzi pikowe wejście z czwórki, tym bardziej że partner jest po pasie
W rozdaniu tym prawie na pewno zagrają przeciwnicy, może w bez atu (S), a wówczas wskazanie przez gracza E tak dobrego pierwszego wistu może okazać się bezcenne. Ponadto kontrpartnerzy – bez stopera pikowego – mogą z 3BA zrezygnować, będą bowiem przekonani, iż E ma w tym kolorze pięć kart.
W tym wypadku dojdzie jednak do oczywistej końcówki w kiery, kiedy to na pierwszym wiście znajdzie się sam gracz E. Tyle tylko, iż przedtem jego partner uzgodni piki, co sprawi, iż pierwszy wist w ten kolor będzie jak najbardziej możliwy do oddania. Także gracz W jest przecież słaby, przeto z samymi blotkami nie powinien uzgadniać koloru partnera, założenia są bowiem dla jego strony niekorzystne. A w takich sytuacjach takie podniesienie koloru partnera – powtarzam, przez gracza niezbyt silnego – także powinno mieć przede wszystkim charakter wskazania pierwszowistowego.
Wprawdzie nawet bez pikowego rozgrywający nie zdecyduje się raczej na podwójne zaimpasowanie trefli, gdyby jednak jakimś cudem wpadł na taki pomysł, zrzuci z ręki pika i zrobi nielicytowanego szlemika. Odda tylko karo, podczas gdy powinien oddać pika i karo.
Najpopularniejszym wpisem w turniejowym protokole tego rozdania będzie minimaksowe 450 dla NS, od czasu do czasu jakiś odważniak na pewno jednak zapisze sobie smakowite 480 punktów.
Minimaks teoretyczny: 5♥(NS), 11 lew; 450 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 9 (NS);
h – 11 (NS);
♠ – 7(NS);
BA – 9 (NS).