Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 6; rozdawał E, po partii WE.
Rozdanie 6 Rozd. E, po partii: EW |
♠ QT ♥ QT9 ♦ AK832 ♣ A73 |
|
♠ 7 ♥ AJ643 ♦ T75 ♣ QJT4 |
♠ AKJ8653 ♥ K5 ♦ Q6 ♣ 95 |
|
♠ 942 ♥ 872 ♦ J94 ♣ K862 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♠ |
pas |
1BA1 |
pas |
3♠2 |
pas |
pas3 |
pas |
pas |
|
1 półforsujące
2 z układem 7321 i tą samą siłą można by zapowiedzieć 4♠
3 tylko singiel pik
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♠ |
pas |
1BA1 |
pas |
3♠2 |
pas |
3BA (!?)3 |
pas |
pas |
pas |
1 półforsujące
2 z układem 7321 i tą samą siłą można by zapowiedzieć 4♠
3 rzetelne 8 PC, a za piki odpowiada przecież partner !?
W turnieju na maksy nie należy jednak raczej dociskać wątpliwych końcówek, pas odpowiadającego na rebid 3♠ partnera jest zatem decyzją jak najbardziej racjonalną. I tyle tylko w piki się wygra, i to niezależnie od pierwszego wistu. Wprawdzie kiery dzielą się 3–3, ale dama tego koloru leży za impasem, wszystko zatem, co może wziąć tu rozgrywający, to siedem pików i dwa kiery. Końcówki będą zatem przegrywane, i to często bez dwóch – jeśli bowiem obrońcy nie odbiorą od razu swoich czterech wziątek w kolorach młodszych, to rozgrywający być może poszuka szczęścia w impasie kierowym. Nie tylko nie zyska więc wówczas dziewiątej lewy, ale i straci swoją drugą wziątkę kierową i polegnie bez dwóch.
A co z ewentualnymi 3BA z ręki W? Owszem, gdyby N wyszedł przeciwko tej grze blotką karową, rozgrywający zadysponowałby z dziadka damę i zrealizował swoją grę z nadróbką. Na nieszczęście tego ostatniego gracz N ma też jednak pewne boczne dojście w postaci ♣A, przeciwko końcówce (czy częściówce) w bez atu, powinien zatem rozpocząć od ♦A. A wówczas jego partner doda zachęcającą ♦4 (przy ♦D x na stole wskazującą waleta), zatem pierwszy wistujący będzie kontynuował ♦K i ♦2. Potem zostanie więc dopuszczony na ♣A i – z lekką jeszcze tylko pomocą ze strony partnera – położy grę przeciwników bez trzech.
W protokołach rozdania dominować powinny minimaksowe 140 dla WE, znajdzie się w nim też jednak niemało wpadkowych 100, 200, a nawet 300 dla strony NS.
Minimaks teoretyczny: 3♠(WE), 9 lew; 140 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 7 (NS);
♥ – 8(WE);
♠ – 9(WE);
BA – 6 (WE).