Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 14; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 14 Rozd. E, po partii: - |
♠ 92 ♥ KQJ864 ♦ QJ ♣ 743 |
|
♠ 85 ♥ 9532 ♦ AT96 ♣ A96 |
♠ AQ43 ♥ 7 ♦ K873 ♣ KQJT |
|
♠ KJT76 ♥ AT ♦ 542 ♣ 852 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♦ |
1♠ |
ktr.1 |
2♥2 |
pas |
pas |
3♦ |
pas |
pas |
pas |
1 kontra sputnik
2 mimo to zapowiedź naturalna, tak dobry kolor należy bezwzględnie pokazać
Na większości stołów grane będą w tym rozdaniu częściówki karowe z ręki E. Powiedzmy, że przeciwko tej grze S zaatakuje ♥A i kierem. Rozgrywający przebije w ręce i pociągnie ♦K, na którego od e-N-a spadnie ♦W albo ♦D. Ponieważ nawet wówczas, gdyby S rzeczywiście posiadał czwarty honor atutowy, wyimpasowanie go do końca nie byłoby możliwe (blotki atu w ręce E muszą bowiem posłużyć do przebijania dziadkowych kierów), wskazane będzie następnie (choć niekoniecznie natychmiast) ściągnięcie też ♦A. Spadnie wtedy od e-N-a drugi młodszy honor atutowy, a wtedy rozgrywający przebije w ręce jeszcze jednego kiera, wróci do dziadka ♣A, ściągnie ♦10 i wykorzysta jeszcze trzy lewy treflowe. Jeszcze jedną lewę – na ♠K obrońcy S albo na kiera e-N-owi będzie jednak jeszcze musiał oddać. Zrobi zatem dwie nadróbki.
Proszę sprawdzić, iż gdyby S posiadał, powiedzmy, ♦D x x x, miałby wówczas układ 5–2–4–2, a wówczas można by było wziąć tylko dziesięć lew. I rozgrywający zdobyłby je także wówczas, gdyby „nie trafił” atutów i w drugiej rundzie kar jak poprzednio pociągnął asa z góry. Następnie zaś – załóżmy – E przebiłby w ręce drugiego kiera. Gdyby obrońca S nadbił tę lewę ♦D, dostałby ponadto jeszcze tylko wziątkę na ♦D (dziesięć lew dla rozgrywającego). Powiedzmy zatem, że w trzeciej rundzie kierów S pozbyłby się jednego z dwóch posiadanych trefli. Następnie rozgrywający począłby grać dobre trefle. Broniący S przebiłby ♦5 drugą albo trzecią rundę trefli, ściągnąłby ♦D i… musiałby wyjść w pika, straciłby więc lewę na króla w tym kolorze. Także jednak zrobienie przez rozgrywającego w drugiej rundzie kar zwycięskiego impasu dziesiątką na stole pozwoliłoby mu na zdobycie jedynie dziesięciu wziątek. Wynika z tego, że gdy na ♦K spadnie od e-N-a ♦W albo ♦D, optymalną kontynuacją jest zagranie następnie dziadkowego ♦A z góry (aczkolwiek niekoniecznie już w lewie następnej).
Wolno zatem przypuszczać, że najpopularniejszym wpisem w protokół tego rozdania będzie 150 dla WE. Natomiast ci, którzy dadzą się tu nabrać na miraż zasady ograniczonego wyborui w drugiej rundzie atutów zrobią impas dziesiątką na stole, stracą lewę i zapiszą po swojej stronie protokołu tylko 130 punktów.
Minimaks teoretyczny: 5♦(WE), 11 lew; 400 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (WE);
♦ – 11 (WE);
♥ – 7 (NS);
♠ – 8 (WE);
BA – 7 (WE).