Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 25; rozdawał N, po partii WE.
Rozdanie 25 Rozd. N, po partii: EW |
♠ QJ87 ♥ J64 ♦ T53 ♣ 763 |
|
♠ K942 ♥ K75 ♦ QJ62 ♣ K2 |
♠ AT653 ♥ QT982 ♦ 98 ♣ T |
|
♠ ♥ A3 ♦ AK74 ♣ AQJ9854 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
2♦1 |
ktr.2 |
2♥3 |
pas |
pas |
3♥4 |
pas |
3♠ |
pas |
5♣5 |
pas |
pas |
pas |
|
1 dwukolorówka Wilkosza
2 kontra wywoławcza do hipotetycznych pików otwierającego lub silna karta w składzie nieokreślonym
3 do koloru partnera
4 forsing kolorem przeciwnika, S usiłuje coś wycisnąć z partnera
5 widać, że z partnera wiele się nie wyciśnie, a z taką kartą końcówka musi zostać zapowiedziana
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
2♥1 |
ktr. |
2♠2 |
pas |
pas |
3♠3 |
pas |
3BA4 |
pas |
4♣5 |
pas |
5♣6 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 dwukolorówka kiery i inny
2 w niekorzystnych założeniach W może śmiało spasować, wówczas dalsza licytacja potoczy się mniej więcej tak jak w sekwencji poprzedniej; dla zróżnicowania sekwencji przyjmijmy więc, iż W zgłasza 2♠ – do koloru partnera, by ewentualnie poprawić kontrakt (na 2♠ albo 3♦) bądź zagrać 3♥
3 forsing kolorem przeciwnika, S usiłuje coś wycisnąć z partnera
4 piki trzymane!
5 forsing do dogranej na treflach, raczej ręka jednokolorowa
6 nic wartego pokazania
Gracz S ma w ręku acolowski forsing do dogranej (tylko trzy przegrywające), wcześniej czy później zapowie zatem 5♣ (albo doprowadzi do tego kontraktu, wcześniej usiłując wycisnąć coś z partnera). Powinien to być zatem kontrakt standardowy, grany na ogromnej większości stołów turnieju. Przeciwko 5♣(S) W wyjdzie w kolor partnera – kiery, a może w piki. Niczego w ten sposób nie zyska, ale też nic nie straci, rozgrywający zawsze bowiem będzie musiał oddać trzy wziątki: atutową, kierową oraz karową. Aby gra została zrealizowana, broniący musieliby naprawdę mocno się pogubić.
Podstawowym wpisem w protokołach tego rozdania będzie zatem wpadkowe 50 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 4♣(NS), 10 lew; 130 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (NS);
♦ – 7 (NS);
♥ – 8(WE);
♠ – 8 (WE);
BA – 6 (NS).