Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 3; rozdawał S, po partii WE.
Rozdanie 3 Rozd. S, po partii: EW |
♠ QJ7 ♥ KT973 ♦ QJ ♣ KQ3 |
|
♠ 98654 ♥ 6 ♦ A8654 ♣ T7 |
♠ T32 ♥ AQJ854 ♦ 9 ♣ 982 |
|
♠ AK ♥ 2 ♦ KT732 ♣ AJ654 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♦ |
pas |
1♥ |
pas |
2♣1 |
pas |
2♠2 |
pas |
2BA3 |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 nawet gdy NS grają Wspólnym Językiem, nie polecam otwierającemu skaczącego rebidu 3♣ (tylko 15 PC oraz – przede wszystkim – słabe longery)
2 konwencyjny forsing czwartym kolorem (według aktualnych wersji obu systemów rebid otwierającego 2BA – po jego odpowiedzi one-over-one – nie forsowałby)
3 polecam ten rebid – z dwoma zatrzymaniami w czwartym kolorze
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♦ |
pas |
1♥ |
pas |
2♣1 |
pas |
2♠2 |
pas |
3♣3 |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 nawet gdy NS grają Wspólnym Językiem, nie polecam otwierającemu skaczącego rebidu 3♣ (tylko 15 PC oraz – przede wszystkim – słabe longery)
2 konwencyjny forsing czwartym kolorem (według aktualnych wersji obu systemów rebid otwierającego 2BA – po jego odpowiedzi one-over-one – nie forsowałby)
3 dla zwolenników zasady: najpierw układ (w Naszym Systemie 5+♦–5+♣, we Wspólnym Języku 4+♦–5+♣), a dopiero potem – ewentualnie – zatrzymanie pikowe (gdy partner zalicytuje powtórny czwarty kolor 3♠)
Tak czy owak, skończy się na oczywistych 3BA – w tym rozdaniu kontrakcie absolutnie standardowym. Z obu rąk padnie na pewno wist pikowy, rozgrywający utrzyma się więc w ręce S ♠A i zagra w karo. Teoretycznie rzecz ujmując, W będzie musiał zabił pierwszą albo drugą rundę kar i wyjść w kiera – tylko taka obrona na pewno ograniczy rozgrywającego do dziesięciu wziątek. Aby do niej partnera nakłonić, E postąpi najlepiej, gdy w drugiej rundzie kar dołoży lawintalową ♠10 (gdy nie stracił jej w pierwszej lewie) albo ♣2. Kiedy bowiem po dojściu ♦A W w kiera nie wyjdzie – rozgrywający zdobędzie już 11 wziątek: pięć treflowych, trzy karowe i trzy pikowe.
Kiedy kara zostaną dwa razy przepuszczone, rozgrywający najprawdopodobniej dostanie się do rękiS pikiem i będzie stamtąd kontynuował ♦K. I znowu – po zabiciu go ♦A W będzie musiał wyjść w kiera, aby obrońcy odebrali dwie lewy w tym kolorze. Teoretycznie – po dwukrotnym przepuszczeniu kar – rozgrywający będzie już jednak w stanie zagwarantować sobie jedenastą wziątkę. Wystarczy, iż nie będzie kontynuował kar, tylko ściągnie swoje wziątki w pikach i treflach. A potem w trzykartowej końcówce, mając w ręce ♦K 10 i ♥2, zagra w kiera – do dziesiątki w dziadku. W tym momencie E będzie posiadał już tylko ♥A D W, po zdobyciu dwóch wziątek w tym kolorze podaruje zatem ostatnią przeciwnikowi – na ♥K w ręce N.
W protokole będą dominować minimaksowe wpisy 430 dla NS, trafią się w nim też jednak i wyższe – 460 dla tej samej strony.
Minimaks teoretyczny: 4BA(NS), 10 lew; 430 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (NS);
♦ – 10 (NS);
♥ – 7 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 10 (NS).