Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 9/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 9/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 5; rozdawał N, po partii NS.

Rozdanie 5
Rozd. N,
po partii: NS
K82
AT54
Q94
AQT
 
QT6
Q973
62
8753
rozd. 5 543
KJ62
T83
J96
  AJ97
8
AKJ75
K42
 

W

N

E

S

1BA

pas

2

pas

21

pas

32

pas

3BA3

pas

4BA4

pas

5BA5

pas

66

pas

pas

pas

 

1 powiedzmy, że zapowiedź ta wskazuje cztery kiery i wyklucza cztery piki; to ustalenie jest obecnie dosyć szeroko stosowane

2 naturalne, forsing

3 na razie N nic innego nie może powiedzieć

4 inwit szlemikowy, otwierający może mieć zarówno minimum otwarcia, jak i nie najładniejsze honory (np. KW w kierach); ponadto inwit ten będzie też przyjmowany bądź nie w oparciu o obecność bądź brak fitu karowego w ręce N

5 tylko 15 PC, ale bardzo ładne, wysokie honory, stosowne do gry w kolor; jeśli jednak otwierający boi się samodzielnie zapowiedzieć 6, powinien zalicytować naukowe 5BA, o znaczeniu: ładne minimum i trzykartowy fit karowy (zarówno z maksimum, jak i czterokartowym fitem karowym inwit zostałby bezpośrednio przyjęty – N zgłosiłby wtedy albo 6BA albo 6, natomiast z minimum bez trzech kar odpowiadający spasowałby na 4BA)

Ładny szlemik w kara, możliwy do osiągnięcia zarówno po naukowej, przedstawionej wyżej, jak i bardziej topornej, siłowej licytacji. W ten drugi sposób para osiągnie jednak raczej nie 6, tylko dużo gorsze 6BA. Inna sprawa, iż także ten ostatni szlemik w wielu wypadkach zostanie zrealizowany – położyłby go bowiem tylko wist kierowy, a E z konfiguracji K W x x do silnego bez atu raczej nie wyjdzie.

Szlemika w kara można zrealizować na jeden z trzech sposobów. Pierwszy to zaatutowanie do końca, a potem zagranie A, K i pika do W w ręce S. Kontrakt zostanie przegrany jedynie wtedy, gdy W ma co najmniej cztery piki z damą i waletem. Oczywiście maksowy ryzykant może w pogoni za nieco niebezpieczną nadróbką zaimpasować D. Sposób drugi to ściągnięcie A, a potem zagranie trzy razy w piki, aby w razie potrzeby przebić w ręce N czwartą rundę pików bądź to D, bądź to 9 (gdyby W okaże się posiadaczem dubletona pikowego). Wreszcie metoda trzecia to rozgrywka na odwróconą rękę. Powiedzmy, że przeciwko 6(S) W wyjdzie w trefla. Rozgrywający utrzyma się K w ręce, ściągnie A K i – gdy okaże się, iż atuty są rozłożone 3–3 – zgra A, przebije w ręce kiera, wróci do dziadka A, przebije w ręce kiera, dostanie się na stół D (K) i przebije w ręce jeszcze jednego kiera (waletem atu). Następnie rozgrywający wejdzie do dziadka K (D), ściągnie D, po czym jako swoją dwunastą wziątkę wykorzysta A z ręki. Oczywiście także jemu wolno będzie w dwukartowej końcówce zrobić impas W w ręce – w pogoni za ewentualną nadróbką. Jeśli w tym momencie w rękach obrońców pozostaną same piki – a tak w autentycznym rozdaniu najprawdopodobniej stanie się (chyba że W wysingluje D i zachowa trefla), będzie to też manewr absolutnie bezpieczny.

Procentowe szanse powodzenia każdej z powyższych linii rozgrywki są porównywalne, na pewno jednak bardzo atrakcyjna jest metoda ostatnia, połączona – w razie potrzeby z pierwszą. Kiedy bowiem po ściągnięciu A K okaże się, że atuty dzielą się 4–1, rozgrywający zgra też D, wróci do ręki A, ściągnie W, po czym dostanie się na stół K i zagra stamtąd pika do waleta w ręce. Kiedy zaś przy grze na odwróconą rękę któryś z obrońców przebije trefla, rozgrywający będzie ratował się impasem przeciwko D (szansę tę może bowiem zachować do końca). W autentycznym rozdaniu każdy sposób gry prowadzi do dwunastu lew, a żaden nie daje nadróbki. Jak już wspomniałem, szanse powodzenia każdego z nich są do siebie zbliżone i wynoszą wyraźnie ponad 80%.

W protokole rozdania pojawią się w dużej liczbie zapisy szlemikowe, obawiam się nawet, że bezatutowe 1440 dla NS mogą dominować na karowymi 1370 dla tej samej strony.

Minimaks teoretyczny: 6(NS), 12 lew; 1430 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 11 (NS);

– 12 (NS);

– 9 (NS);

– 12 (NS);

BA – 11 (NS).