Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2; rozdawał E, po partii NS.
Rozdanie 2 Rozd. E, po partii: NS |
♠ AK75 ♥ J2 ♦ Q9876 ♣ J4 |
|
♠ 862 ♥ K865 ♦ 43 ♣ Q973 |
♠ JT943 ♥ A973 ♦ K2 ♣ K6 |
|
♠ Q ♥ QT4 ♦ AJT5 ♣ AT852 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♠ |
ktr.1 |
2♥2 |
2BA3 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 w nowoczesnym brydżu z takimi rękami nie pasuje się, nawet w założeniach niekorzystnych
2 podniesieniez fitem pikowym: słabe albo forsujące do końcówki (konwencja ostatnio coraz bardziej popularna)
3 jeśli tylko system na to pozwala, warto odzywką tą zbilansować siły strony NS oraz wskazać solidne zatrzymania w pikach (niektóre pary grają jednak w takiej sekwencji rozszerzonymi tzw. scrambling 2BA, informującymi o możliwości gry – przede wszystkim częściówki – w dwa kolory; w takiej sytuacji N będzie tu musiał zgłosić 3♦)
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♠ |
ktr.1 |
2♥2 |
3♦3 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 w nowoczesnym brydżu z takimi rękami nie pasuje się, nawet w założeniach niekorzystnych
2 podniesieniez fitem pikowym: słabe albo forsujące do końcówki (konwencja ostatnio coraz bardziej popularna)
3 szczególnie wtedy, gdy na zgłoszenie naturalnych 2BA nie pozwala graczowi N stosowany system
To będą najpopularniejsze gry w tym rozdaniu. Wprawdzie N ma 11 PC, ale marne, a nowoczesne kontry wywoławcze często padają z siłą mniejszą niż sakramentalne onegdaj 13 PC, gracz ten nie powinien więc pędzić do końcówki.
Przeciwko ewentualnym 2BA(N) obrońca E wyjdzie rzecz jasna ♠W. Wprawdzie rozgrywający mógłby wziąć pierwszą lewę w ręce i zaimpasować ♦K, ale manewr ten nie musiałby się przecież powieść; w naturalny sposób utrzyma się zatem singlową ♠D na stole i zagra ♦A i ♦W. To zagwarantuje mu już wymagane osiem wziątek. Po utrzymaniu się ♦K E będzie kontynuował pikiem, powiedzmy, że dziesiątką. To zagranie i dalsza staranna, choć wcale nietrudna obrona powinny ograniczyć przeciwnika do tylko ośmiu lew. Oprócz ♦K broniący wezmą jeszcze bowiem dwa kiery oraz albo dwa piki, albo pika i trefla.
Natomiast grając w kara, rozgrywający postąpi najlepiej, gdy zabije pierwszy wist pikowy w ręce (!) i zaimpasuje króla atu. Na pewno odda wówczas tylko dwa kiery i trefla. Gdyby bowiem zdecydował się na utrzymanie w pierwszej lewie ♠D na stole, musiałby następnie – aby na pewno zrobić nadróbkę – w drugiej lewie wyjść stamtąd karem różnym od asa (!). Wprawdzie obrońca E wziąłby wówczas lewę na ♦K, ale w tym samym momencie zostałby nadziany na widelec Mortona: albo wyszedłby w kiery i broniący odebraliby dwie wziątki w tym kolorze, wyrabiając jednakże rozgrywającemu kiera na zrzutkę trefla z ręki; albo wyszedłby w cokolwiek innego – wtedy N dostałby drugą rundą atutów do ręki i na tamtejsze ♠A K pozbyłby się z dziadka dwóch kierów. A na stole pozostałyby jeszcze dwa kara, konieczne do przebicia pika i kiera z ręki.
Proszę zwrócić uwagę, iż jeżeli grający w kara zawodnik N utrzyma się w pierwszej lewie ♠D w dziadku, a następnie zagra ♦A i karem, to zostanie już ograniczony do dziewięciu lew, jeżeli tylko E po utrzymaniu się ♦K wyjdzie ♣6 spod drugiego króla (albo ściągnie ♥A i zagra ♣6)!.
W protokole rozdania możemy się zatem spodziewać przede wszystkim zapisów w wysokości 120 i minimaksowych 130 dla NS oraz – w dużo mniejszej liczbie – 150 (2BA z nadróbką) oraz 110 (3♦ tylko swoje) dla tej samej linii.
Minimaks teoretyczny: 4♦(NS), 10 lew; 130dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 10 (NS);
♥ – 7 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 8 (NS).