Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 30 Rozd. E, po partii: - |
♠ Q932 ♥ A96 ♦ T ♣ K9863 |
|
♠ AJ87 ♥ 8 ♦ AK65 ♣ J742 |
♠ K65 ♥ JT754 ♦ 43 ♣ QT5 |
|
♠ T4 ♥ KQ32 ♦ QJ9872 ♣ A |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♦ |
pas1 |
1♠ |
pas |
2♦ |
pas |
pas2 |
pas |
|
1 z singlem kier nie można dać kontry wywoławczej, od biedy wchodzi jednak w rachubę wejście 1♠ – z czwórki
2 śmierdzi misfitami, trzeba zatem jak najszybciej kończyć licytację, tym bardziej że N jest także zbyt słaby na inwitujące 2BA
Na większości stołów turnieju licytacja wygaśnie właśnie w 2♦(S). Rozgrywający ma do oddania ♦A K i dwa piki, ponadto broniący nie powinni mieć problemów ze zmontowaniem przebitki kierowej. W zdecydowanej większości przypadków S zrobi zatem tylko swoje, warte niepozorne 90 punktów.
Tam gdzie W wejdzie 1♠, skończy się najprawdopodobniej na kontrakcie 2♠(W) z kontrą:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♦ |
1♠ |
1BA |
2♠ |
pas |
pas |
ktr.1 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 mocno propozycyjna
Po naturalnym ataku singlową ♦10 kontrakt zostanie najprawdopodobniej położony tylko bez jednej, za 100. Do wpadki bez dwóch prowadziłby jedynie niespecjalnie realny atak blotką treflową – do asa w ręce partnera i karowy odwrót ze strony tego ostatniego. I tak jednak zapis w wysokości 100 dla NS pobije 90 punktów, jakie otrzymałaby ta strona za własną grę w kara.
W protokołach rozdania spotkamy więc wspomniane już zapisy 90 dla NS, ale też niewysokie wpisy za obustronne wpadki: 50 i 100, tak dla NS (przede wszystkim), jak i dla WE [np. za 3♦(S) bez jednej].
Minimaks teoretyczny: 2♥(NS), 8 lew; 110 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 8 (NS);
♠ – 6 (NS,WE!);
BA – 7 (NS).