Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 33; rozdawał N, obie przed partią.
Rozdanie 33 Rozd. N, po partii: - |
♠ AK ♥ QT8752 ♦ J3 ♣ K95 |
|
♠ QJ862 ♥ K963 ♦ 76 ♣ 76 |
♠ 94 ♥ AJ4 ♦ AK54 ♣ QJT3 |
|
♠ T753 ♥ ♦ QT982 ♣ A842 |
W |
N |
E |
S |
– |
1♥ |
1BA1 |
pas |
pas2 |
pas |
|
|
1 naturalne, 15–18 PC z przyzwoitym zatrzymaniem w kierach
2 piki nienadzwyczajne, za to dużo kierów, co wskazuje na wyraźną krótkość w tym ostatnim kolorze w ręce gracza S, a to z kolei powinno zniechęcić zawodnika W do gry w kolor
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
1♥ |
1BA1 |
pas |
2♥2 |
pas |
2♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 naturalne, 15–18 PC z przyzwoitym zatrzymaniem w kierach
2 ortodoksyjny transfer na piki
Trzeba jednak uczciwie przyznać, iż gdyby E miał cztery piki, zwycięska byłaby najprawdopodobniej jednak sekwencja druga. Czasem byłoby tak również przy tylko trzech pikach w ręce E.
Teraz jednak – przy tylko dwóch pikach u E – wyraźnie lepiej gra się w bez atu. 2♠(E) kładzie się bowiem w zasadzie z góry – broniący mają przecież do wzięcia ♠A K oraz ♣A K, ponadto S może przebić dwa kiery. Natomiast przeciwko ewentualnemu 1BA(E) obrońca S zaatakuje ♦10. Jego partner doda ♦W, a rozgrywający powinien pierwszą lewę przepuścić (chociażby w imię tak zwanych zasad ogólnych). Gracz E zabije drugą rundę kar asem w ręce i zagra stamtąd w piki. Gdyby zdecydował się na puszczenie ♠9 wkoło, tj. już w pierwszej rundzie koloru na impas przeciwko hipotetycznej ♠10 w ręce S (po pierwszoręcznym otwarciu e-N-a posunięcie jak najbardziej dopuszczalne), miałby już niczym niezagrożone osiem wziątek: trzy pikowe (w drugiej rundzie pików impas przeciwko dziesiątce zostałby powtórzony), trzy kierowe oraz dwie karowe. Kiedy natomiast w pierwszej lewie pikowej wstawiłby ze stołu figurę, a dopiero w drugiej zaimpasował dziesiątkę, zrobiłby tylko swoje, najczęściej w postaci (tylko) jednego pika, trzech kierów, dwóch kar i jednego trefla.
W protokole rozdania spotkamy więc przede wszystkim wpadkowe zapisy w wysokości 50 dla NS, ale też niewysokie wpisy po stronie przeciwnej: 90, 110 [za wygrane 2♠(E)] oraz 120.
Minimaks teoretyczny: 3♣(NS) z kontrą, 8 lew; 100dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 7 (NS);
♥ – 6 (NS,WE!);
♠ – 7 (E!);
BA – 8 (WE).
Analizy przygotował Wojciech Siwiec