Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 19; rozdawał S, po partii WE.
Rozdanie 19 Rozd. S, po partii: EW |
♠ QJ96 ♥ KT72 ♦ 954 ♣ QJ |
|
♠ 2 ♥ AJ83 ♦ AT76 ♣ A873 |
♠ K74 ♥ Q94 ♦ QJ32 ♣ 654 |
|
♠ AT853 ♥ 65 ♦ K8 ♣ KT92 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♦ |
pas |
1BA1 |
pas |
2♣2 |
pas |
2♦ |
2♠3 |
pas |
pas |
3♦4 |
pas |
pas |
3♠5 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 w Naszym Systemie można też odpowiedzieć 2♦ (we Wspólnym Języku byłoby to tzw. odwrócone podniesienie)
2 z singlem pik, świadom faktu, że partner ma w tym kolorze co najwyżej trzy karty, W dąży do gry w kolor, popartyjna wpadka na 1BA mogłaby bowiem być bardzo bolesna (w rzeczywistości nie byłoby tak źle, a po ataku pikowym partner zrobiłby nawet nadróbkę!)
3 przeciwnicy zdradzili swoją licytacją, że nie są specjalnie silni, przeto S może sobie pozwolić na wyprzedzające ożywienie 2♠
4 E przepycha się na 3♦, tym bardziej że najczęściej jego partner będzie miał pięć kart w tym kolorze
5 ale i N z czterokartowym fitem pikowym musi przelicytować przeciwników 3♠
albo (Nasz System):
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♦ |
pas |
2♦1 |
2♠2 |
pas |
pas |
3♦ |
pas |
pas |
3♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 naturalne pojedyncze podniesienie z fitem karowym
2 teraz otwierający może być nawet bardzo silny, niemniej patrząc na problem ze statystycznego punktu widzenia, S na pewno może sobie pozwolić na zgłoszenie 2♠, jest przecież po pasie, przeto nie zmyli partnera co do siły swojej ręki
albo nawet:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♦ |
pas |
1BA |
pas1 |
pas |
2♦2 |
3♦ |
3♠ |
pas |
pas |
pas |
|
1 nawet teraz zgłoszenie 2♠ nie byłoby specjalnym błędem, powiedzmy jednak, że S spasuje
2 w korzystnych założeniach e-N-owi wolno jest wywołać kolory starsze (tam, gdzie pozwala na to stosowany system, może to też uczynić przy pomocy konwencyjnych 2♣)
3♦ strony WE mogłyby nawet zostać zrealizowane, i to bez konieczności impasowania e-N-owi ♥10. W zarysie: W zagrałby blotkę kierową do damy na stole, a potem starałby się wyrzucić trzeciego kiera z tej ręki na czwartego trefla ręki W. W ten sposób byłby w stanie ograniczyć swoje przegrywające do trzech (!) trefli i jednego pika. Istnieją też inne warianty skutecznej rozgrywki, niektóre możliwe dzięki mniej niż doskonałej obronie. Rozgrywającemu może się na przykład udać przebić w ręce dwa piki, wyimpasować e-S-owi ♦K x i oprócz pika oddać przeciwnikom jeszcze tylko trzy przegrywające z dziadka – kierową oraz dwie treflowe.
Ale nawet jeżeli gracz W dostanie najtrudniejszy chyba dlań wist w atu i postawionym mu wymogom nie sprosta, co od czasu do czasu mogłoby się zdarzyć, wpadnie tylko bez jednej, za 100, i opłacalnie obroni dziewięciolewową częściówkę przeciwników w piki, wartą punktów 140. Zresztą WE będą grać w kara co najwyżej sporadycznie – albo bowiem S w drugim okrążeniu wejdzie 2♠, albo to jego partner ożywi na ostatniej ręce gasnące 1BA gracza E. I kiedy potem E zgłosi 3♦, albo N, albo S przepchnie się rzecz jasna na 3♠, będzie bowiem świadom faktu, iż na ich linii znajduje się dziewięć kart tego koloru. Na ogromnej większości stołów dziewiątego już w tym roku turnieju ostatecznym kontraktem staną się zatem czy to 2♠, czy to – dużo częściej – 3♠ z rękiS. Częściówka ta zostanie łatwo zrealizowana, do oddania są bowiem jedynie kier, trefl i dwa kara; król atu zostanie natomiast wyimpasowany. Ponadto W nie będzie dysponował wygodnym pierwszym wistem, po uzgodnieniu tego koloru przez partnera może więc z powodzeniem pociągnąć wówczas ♦A, co da rozgrywającemu łatwą dziesiątką wziątkę. Uwaga jednak! Dziesięć lew w piki gracz S będzie tu mógł wziąć w zasadzie zawsze. Nawet bowiem jeśli obrońca W zawistuje bezpiecznie w singla atu, rozgrywający dwa razy zaatutuje, pozostawiając dojście trzecią rundą pików do ręki, a następnie zagra w trefle. Po zabiciu asem pierwszej albo drugiej rundy trefli W nadal nie będzie mógł odebrać dwóch kar, a przeciwnik przejdzie trzecią lewą pikową do ręki i na dwa dobre trefle pozbędzie się ze stołu dwóch kar. Odda więc jedynie trzy boczne asy i zrealizuje swój kontrakt 3♠ z nadróbką.
Kara jest w stanie podegrać tylko E, a ten może się dostać do ręki jedynie ♥D. Dlatego jedynym wistem ograniczającym grającego w piki e-S-a do lew dziewięciu jest blotka kier, spod asa! Tylko taki początek pozwoli graczowiE dojść do ręki ♥D i zagrać ♦D. Nikt tak raczej nie zawistuje, przeto zdecydowanym hegemonem turniejowego protokołu tego rozdania będzie zapis 170 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 3♠(NS), 9 lew; 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 6 (NS, WE!);
♦ – 9(WE);
♥ – 8 (WE);
♠ – 9 (NS);
BA – 6 (NS).