Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 7; rozdawał S, obie po partii.
Rozdanie 7 Rozd. S, po partii: obie |
♠ J 6 ♥ 8 7 5 4 ♦ A K 5 ♣ Q 8 5 4 |
|
♠ 7 4 2 ♥ A Q 9 6 ♦ Q J ♣ A K 10 9 |
♠ A 8 5 ♥ K J 10 ♦ 8 7 6 3 2 ♣ J 7 |
|
♠ K Q 10 9 3 ♥ 3 2 ♦ 10 9 4 ♣ 6 3 2 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1BA |
pas |
2BA1 |
pas |
pas2 |
pas |
|
|
1 powiedzmy, że jest to systemowy inwit w składzie zrównoważonym, bez starszych czwórek, E ma 9 PC i pięciokartowego longera, ale bardzo słabej jakości
216 PC, ale wartość karty osłabiają secowe honory w karach, nie najlepiej rokują też trzy małe piki (partner ma dwie-trzy karty w tym kolorze)
Otwierający powinien zatem na inwit partnera spasować, kontrakt firmowy częściej bowiem zakończy się wpadką, aniżeli zostanie zrealizowany. Wracając do licytacji, oczywiście w zależności od systemowych ustaleń E zainwituje końcówkę czy to właśnie naturalnymi 2BA, czy to przez staymana, a potem 2BA (klasyczny Nasz System), czy to wreszcie przez dwuznaczne 2♠ – rzeczony inwit albo transfer na trefle.
Przeciwko bezatutowej grze W gracz N wyjdzie najprawdopodobniej kierem, ale nawet nietrafiony pierwszy wist nie uratuje rozgrywającego kontrakt 3BA. Po utrzymaniu się w dziadku kierem W zaimpasuje trefle i mimo że manewr ten się nie powiedzie, będzie już miał osiem wziątek: cztery kierowe, trzy treflowe oraz pikową. Dziewiątej nie wytrząśnie wszakże znikąd, nawet gdy po utrzymaniu się ♣D N nie otworzy pików.
W protokole rozdania spotkamy zatem przede wszystkim zapisy 120 dla WE, ale też sporo wpadkowych 100 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny:3♥(WE), 9 lew; 140 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8(WE);
♦ – 8(WE);
♥ – 9 (WE);
♠ – 7 (WE);
BA – 7 (WE).