Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 22; rozdawał E, po partii WE.
Rozdanie 22 Rozd. E, po partii: EW |
♠ Q 8 7 ♥ 8 6 ♦ A K J 6 3 2 ♣ Q J |
|
♠ J 6 3 ♥ A K Q J ♦ 9 8 7 ♣ A K 9 |
♠ A K 10 5 2 ♥ 9 3 2 ♦ 10 5 4 ♣ 7 3 |
|
♠ 9 4 ♥ 10 7 5 4 ♦ Q ♣ 10 8 6 5 4 2 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
1♣ |
1♦ |
1♠ |
pas |
2♦1 |
pas |
2♠2 |
pas |
3♦3 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1na ogół wielkie bez atu z trzema pikami bez zatrzymania karowego
2karta beznadwyżkowa, możliwe tylko cztery piki, wówczas na pewno bez zatrzymania karowego [raczej w układzie 4–3–3–3, no może 4–2(3)–4–3(2)]
3partnerze, wybierz końcówkę
Swoją sekwencją W wskaże silną rękę, po odpowiedzi partnera przesądzającą końcówkę, w składzie zrównoważonym z trzema pikami i bez zatrzymania karowego. Ponieważ zapowiedź 2♠ nie zagwarantowała jeszcze pięciu kart w tym kolorze, otwierający bada sytuację powtórnym kolorem przeciwnika 3♦, po której to zapowiedzi odpowiadający wybiera do gry końcówkę w piki. Gdyby E miał układ 4–3–3–3 (4–3–4–2) albo 4–3–2–4 ze słabą czwórką trefli, powiedziałby 3♥, jako że posiadanie czterech kart w tym kolorze już uprzednio wykluczył. W niektórych wypadkach siedmioatutowa końcówka w kiery mogłaby bowiem być lepsza od również siedmioatutowej pikowej.
Teraz jednak optymalna grą są rzecz jasna ośmioatutowe 4♠. Nie wykładaną bynajmniej, ale jak najbardziej szansowną. Oczywiście S zaatakuje przeciw niej w singlową ♦D i jego partner odbierze trzy lewy w tym kolorze. A następnie odejdzie treflem albo kierem, zagranie czwarty raz w kara, pod podwójny renons, nie miałoby bowiem większego sensu, mogłoby natomiast skłonić partnera do zrobienia błędu, na przykład przebicia tej lewy ♠10 z konfiguracji ♠10 x. A wówczas rozgrywający wyimpasowałby e-N-owi ♠D x x (podczas gdy w innych okolicznościach zagrałby na pewno piki z góry i oddał lewę w tym kolorze). Teraz zaś gracz E ściągnie ♠A, przejdzie do dziadka treflem i zagra stamtąd blotką atu – na impas dziesiątką w ręce. A to pozwoli mu na zrealizowanie gry.
Inna możliwa sekwencja licytacyjna to:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
1♣ |
3♦1 |
pas |
pas |
ktr. |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1partner jest po pasie, można zatem, a wręcz trzeba skoczyć na 3♦
Teraz jednak zawodnicy WE tym łatwiej zapowiedzą optymalną dograną w piki.
W protokole rozdania powinny wyraźnie dominować zapisy w minimaksowej wysokości 620 punktów dla WE.
Minimaks teoretyczny: 4♠(WE), 10 lew; 620 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 6 (WE);
♦ – 7 (WE);
♥ – 9 (WE)
♠ – 10 (WE)
BA – 7 (WE).