Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 26; rozdawał E, obie po partii.
Rozdanie 26 Rozd. E, po partii: obie |
♠ A 5 4 ♥ A Q 7 5 4 ♦ K 5 3 ♣ 5 4 |
|
♠ 7 6 3 ♥ 9 3 ♦ A J 8 ♣ A Q J 8 7 |
♠ Q 10 8 ♥ 6 2 ♦ 10 9 7 6 4 2 ♣ 9 3 |
|
♠ K J 9 2 ♥ K J 10 8 ♦ Q ♣ K 10 6 2 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♣ |
2♣1 |
2♥2 |
pas |
4♥3 |
pas |
pas |
pas |
|
1układ 5332, WE są też po partii, kolor jest jednak na tyle solidny, że warto nim wejść
25+♥, forsing na jedno okrążenie
3karty zbyt słaba na splinterowe 4♦ (♣K najprawdopodobniej spalony itd.)
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♣ |
2♣1 |
ktr.2 |
pas |
2♥ |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1układ 5332, WE są też po partii, kolor jest jednak na tyle solidny, że warto nim wejść
2kontra negatywna albo przygotowanie forsingu na własnym kolorze (2♥ nie forsowałyby)
Standardowa i banalna do wylicytowania końcówka w kiery, ale w pojedynku pomiędzy najpopularniejszymi polskimi systemami licytacyjnymi punkt dla Wspólnego Języka. Otóż po negatywnej kontrze partnera kiery zajmie otwierający, a z jego ręki 11 wziątek jest pewne. Po zaatutowaniu rozgrywający zaimpasuje bowiem ♠D i na trzynastą kartę tego koloru z ręki wyrzuci ze stołu jednego z potencjalnie przegrywających trefli. Odda zatem jedynie dwa młodsze asy i zrobi cenną nadróbkę.
Tymczasem przeciwko 4♥(N) E wyjdzie we wskazane przez partnera trefle i broniący będą musieli dostać trzy wziątki: dwie treflowe oraz ♦A.
Te właśnie dwa zapisy – 620 i 650 dla NS – zdominują protokół tego rozdania, różnica pomiędzy odpowiadającymi im turniejowymi notami nie będzie wszakże mała.
Minimaks teoretyczny: 5♥(S!), 11 lew; 650 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 7 (WE);
♥ – 11 (S!);
♠ – 10 (NS);
BA – 10 (NS).