Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 10/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 10/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 21; rozdawał N, po partii NS.

Rozdanie 21
Rozd. N,
po partii: NS
7 6
J 10 4 3
J 6 4 2
Q 9 2
 
Q 10 3
Q 9 6 2
A K Q 3
6 3
rozd. 21 J 8 5 4
A K
10 9
K 10 8 5 4
  A K 9 2
8 7 5
8 7 5
A J 7
 

W

N

E

S

pas

pas

1

ktr.

pas

21

pas

22

pas

23

pas

2BA4

pas

pas/3BA5

pas

1po pasie: 10–11 PC z co najmniej jedną starszą czwórką

2cztery kiery

3cztery piki

4brak czterech pików, bez specjalnych nadwyżek

5raczej pas, niektórzy gracze E zalicytują jednak 3BA ze względu na jako taki pięciokart treflowy oraz szybkie lewy bokiem

Ponadto wiadomo będzie, iż zdecydowana większość brakujących stronie WE miltonów znajduje się w ręce gracza S, który dał otwarcie, wprawdzie trzecioręczne, ale w założeniach niekorzystnych. Nie posiada raczej żadnego dobrego koloru, musi przeto dysponować w miarę rzetelnymi 12–14 PC w składzie zrównoważonym.

Po licytacji, jaka będzie miała miejsce, przeciwko ostatecznym 3BA(W) N zaatakuje prawdopodobnie w karo, nie dysponuje bowiem żadną atrakcyjną alternatywą (kiery licytował gracz W). Da to rozgrywającemu czwartą wziątkę w tym kolorze, a po utrzymaniu się w dziadku 10 wyjdzie on stamtąd blotką pikową. Jeżeli S wskoczy K i powtórzy karem, rozgrywający będzie mógł m.in. ściągnąć wszystkie lewy karowe (z dziadka dwa trefle) oraz A K i powtórzyć ze stołu pikiem. Gdy S wskoczy A, w następnej lewie będzie musiał wyjść pikiem (kiera pozbył się na czwarte karo), wówczas rozgrywający utrzyma się D w ręce i zagra trefla – do 9 e-N-a (jednego trefla musiał on odrzucić na trzeciego pika) i 10 w dziadku. S weźmie lewę W i wpuści przeciwnika na stół W. W dwukartowej końcówce W zagra ze stołu treflem (z konfiguracji K 8) i gdy S zabije go asem, odda ostatnią lewę dziadkowi na K. Kiedy zaś przedostatnią wziątkę zdobędzie N – na D, będzie musiał zagrać W i rozgrywający zdobędzie dziewiątą lewę na D w ręce. Wygląda to dość skomplikowanie, po licytacji i pierwszych lewach rozgrywka będzie się jednak toczyła w dużej mierze w widne karty.

Po zgraniu kar W będzie też mógł zagrać w trefle – do 8 na stole. Jeśli bowiem S ma A D W albo A D(W) 9, kontraktu się nie wygra. Da mu to możliwość wyrobienia lewy treflowej, a następnie – z pomocą ciągle wpuszczanego obrońcy E –zrealizowania swej gry. Podobnie potoczy się rozgrywka, gdy S przepuści pierwszego pika, rozgrywający weźmie wtedy tę lewę D w ręce i albo zagra trefla do ósemki, albo ściągnie A K oraz A K D i D, a potem zagra na wpustkę e-S-a pikiem. I dostanie dziewiątą wziątkę na K na stole.

Kontrakt firmowy będzie też mógł zostać zrealizowany po każdym innym wiście, także po najgroźniejszym dla rozgrywającego – kierowym. W tym ostatnim wypadku będzie jednak on musiał w drugiej lewie przejść do ręki karem i zagrać trefla do ósemki. Zaś po kierowej kontynuacji e-S-a i utrzymaniu się K w dziadku, jeszcze raz dostać się do ręki figurą karową, ściągnąć jeszcze trzecie karo oraz D i kontynuować z ręki treflem – do dziesiątki na stole (na którym w tym momencie pozostaną W 8 5 i K 10 5). Po zabiciu 10 asem gracz S musiałby dopuścić przeciwnika do dziadka – na W, gdzie czekałyby ponadto dwa dobre trefle – K 5.

Jak już wspomniałem, rozgrywka to niełatwa, ale po zlokalizowaniu brakującej siły w ręce e-S-a oraz poczynieniu koniecznych założeń co do rozkładu koloru treflowego jak najbardziej możliwa do przeprowadzenia. W protokole rozdania spotkamy przeto minimaksowe 400 dla WE oraz 150 i 120 dla tej strony, ale też wpadkowe 50 po stronie przeciwnej.

Minimaks teoretyczny: 3BA(WE), 9 lew; 400 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (WE);

– 7 (WE);

–  7 (WE);

– 9 (WE);

BA – 9 (WE).