Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 17; rozdawał N, obie przed partią.
Rozdanie 17 Rozd. N, po partii: - |
♠ A 5 4 ♥ 9 8 7 6 2 ♦ Q 10 ♣ A 5 3 |
|
♠ 6 3 ♥ J 4 ♦ K J 9 6 ♣ K 8 7 6 2 |
♠ Q J 10 8 7 ♥ A 10 3 ♦ 8 4 3 ♣ J 4 |
|
♠ K 9 2 ♥ K Q 5 ♦ A 7 5 2 ♣ Q 10 9 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
1♣ |
pas |
1♥ |
1♠ |
1BA |
pas |
pas1 |
pas |
|
1patrz niżej
Partner ma 12–14 PC w składzie zrównoważonym, N nie powinien więc w zasadzie inwitować, z tak słabymi kierami nie warto też szukać ewentualnej gry w ten kolor, tym bardziej że także N ma zatrzymanie pikowe. Gracz E powinien bezwarunkowo wejść 1♠, szczególnie iż jest po pasie.
Końcówkę osiągną tylko te duety NS, w których gracz S naciagnie swą rękę na otwarcie 1BA:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
1BA |
pas |
2♦1 |
pas |
2♥ |
pas |
3BA |
pas |
pas2 (!) |
pas |
|
|
|
1transfer na kiery
2z układem 4333 i honorami we wszystkich kolorach nie należy przenosić na 4♥, tym bardziej że partner jest po pasie, przeto końcówka będzie tu kontraktem podlimitowym. Ponadto także N przyrzekł przecież skład zrównoważony, prawie na pewno 5332
Ta druga sekwencja ma jeszcze jedną istotną przewagę nad pierwszą, otóż E nie pokaże w niej wistowo pików, przeto przeciwko ostatecznym 3BA(S) W wyjdzie najprawdopodobniej blotką treflową, a jego partner wstawi na trzeciej ręce waleta; w końcu wist mógł paść z konfiguracji ♣D 10 x x x. Rozgrywający zabije w ręce damą i będzie już dysponował trzema wziątkami treflowymi. W takich okolicznościach S wyjdzie z ręki ♥K, którego E pobije asem i zapewne zagra ♠D – być może partner ma w tym kolorze króla, a rozgrywający musi jeszcze stracić tempo kierowe. Istotnie, S wyrobi sobie do końca kiery, tyle że będzie już wówczas dysponował dziewięcioma wziątkami: trzema kierowymi, trzema treflowymi, dwoma pikowymi i jedną karową. Teoretycznie rzecz biorąc, mógłby nawet zrobić nadróbkę, ale zagranie na nią byłoby niebezpieczne i możliwe raczej jedynie w widne karty.
Tam natomiast, gdzie E wejdzie 1♠, przeciwko bezatutowej grze e-S-a W wyjdzie w ten kolor. I wówczas będzie jednak można wziąć dziewięć lew, rozgrywając następująco: pierwszy pik, powiedzmy, przepuszczony, drugi zabity asem na stole, zagranie blotki kier do figury w ręce i wyjdzie stamtąd blotką karową. W wskoczy ♦K i odejdzie – powiedzmy – karem do damy w dziadku. Rozgrywający ponowi stamtąd kierem, na którego E wskoczy asem i – optymalnie – wyjdzie treflem. S wstawi z ręki ♣10 – bądź na ♣W położy damę – zaś wstawionego przez W ♣K przepuści. Albo nawet zabije go na stole ♣A, w obu wypadkach będzie już bowiem dysponował wymaganymi dziewięcioma lewami. Podobnie skończy się rozdanie, gdy po wskoczeniu ♦K W wykona merrimac coup, wychodząc ♣K. S zabije na stole asem i ponowi stamtąd kierem, zaś E wskoczy ♥A i zagra karem, aby wytrącić dojście do stołu ♦D w momencie, gdy kiery są jeszcze w rękach NS zablokowane (inaczej będzie nadróbka). I w takich okolicznościach rozgrywający będzie musiał dostać dziewięć lew: dwa piki, dwa kiery, dwa kara oraz trzy trefle.
W protokole rozdania winny zatem dominować zapisy 150 oraz minimaksowe 400 dla NS, trafią się w nich też jednak na pewno 120, 430 dla tej strony oraz – nieczęsto, mam nadzieję – wpadkowe 50 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 3BA(NS), 9 lew; 400 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 9 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 9 (NS).