Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 28; rozdawał W, po partii NS.
Rozdanie 28 Rozd. W, po partii: NS |
♠ K J 10 9 7 6 ♥ Q 9 8 4 2 ♦ 5 ♣ 2 |
|
♠ ♥ K J 10 5 3 ♦ A K Q 10 ♣ A 6 4 3 |
♠ 5 4 ♥ A 7 ♦ 9 7 6 3 ♣ Q J 10 8 7 |
|
♠ A Q 8 3 2 ♥ 6 ♦ J 8 4 2 ♣ K 9 5 |
W |
N |
E |
S |
1♥1 |
2♠2 |
ktr.3 |
4♠ |
4BA4 |
pas |
5♣ |
pas |
5♠5 |
pas |
6♣6 |
pas |
pas |
6♠7 |
pas |
pas |
ktr.8 |
pas |
pas |
pas |
1we Wspólnym Języku kusi otwarcie 1♣, karta jest jednak niezwykle układowa, a renons w pikach zwiastuje licytacje dwustronną (chyba że to partner ma ten kolor), warto więc jak najszybciej zacząć naturalny opis posiadanych walorów
2takich pików nie można nie pokazać, natomiast wejście tym kolorem na szczeblu jednego zmyliłoby partnera co do charakteru ręki e-N-a
3kontra negatywna– na kolory młodsze, karta wprawdzie trochę za słaba, jako że zapowiedź ta przesądza grę na szczeblu trzech, niemniej w treflach ładny, sekwensowy longer, wartość ręki i bezpieczeństwo odzywki podnosi też drugi as w kolorze partnera
4 wywoławcze, dążenie do gry własnej, W nie dopuszcza ani trochę ewentualności zagrania przez przeciwników 4♠ z kontrą
5inwit wielkoszlemowy (w pikach na pewno renons), W oczekuje, iż z ♥A oraz ♣K D partner będzie wiedział, co zrobić
6swoją dotychczasową licytacją E pokazał już mniej więcej, co ma w karcie
7skoro partner skoczył w niekorzystnych założeniach na 4♠, N wie, że musi bronić do końca
8nie można ryzykować szlema, przecież nie musi to być kontrakt impasowy (partner może mieć np. ♥D x oraz ♣K D W x x)
Powyżej jedna z wielu sekwencji możliwych do wystąpienia w tym układowym, dynamicznym rozdaniu. Na ogół gracze NS wytropią w swych rękach znakomicie sfitowane piki, zaś E wskaże umiarkowaną co do siły rękę na kolorach młodszych. W oparciu o tę informację oraz uzgodnienie trefli W zapowie szlemika w ten kolor, tym bardziej iż będzie pewien, że w pikach występuje na jego linii pełne wyłączenie. NS, zwłaszcza N – po wrzuceniu przez partnera 4♠ – będzie bronił do upadłego, mimo niekorzystnych założeń. WE nie pójdą już na pewno w 7♣, z punktu widzenia decydenta (W) może im przecież brakować np. ♥A…
Obrona 6♠ okaże się bardzo opłacalna – NS odbiorą tylko karo i trefla, WE wpadną więc bez dwóch, za 500. Nawet po optymalnych wistach w atu – pierwszym oraz po dostaniu się E do ręki kierem – ograniczających przeciwnika do jedynie dziewięciu wziątek atutowych W znajdzie się w przymusie na trzy kolory, skutkiem czego będzie zmuszony umożliwić rozgrywającemu wyrobienie sobie 10. lewy: albo na kiera, albo na ♣K, albo na ♦W. Wpadka wyniesie zatem jedynie bez dwóch. W protokole rozdania pojawią się przeto przede wszystkim zapisy za wpadki na pikowe obrony strony NS – w wysokości 500, ale też bez wątpienia 200 i 800.
Minimaks teoretyczny: 7♠(NS) z kontrą, 10 lew; 800 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 13 (WE);
♦ – 11 (WE);
♥ – 10 (WE);
♠ – 10 (NS);
BA – 7 (WE).