Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 29; rozdawał N, obie po partii.
Rozdanie 29 Rozd. N, po partii: obie |
♠ 8 5 2 ♥ Q 5 ♦ 10 9 7 ♣ 9 7 6 4 3 |
|
♠ Q 9 4 ♥ 10 9 4 2 ♦ A Q J 2 ♣ K Q |
♠ A J 7 3 ♥ A K 6 ♦ K 4 ♣ A 10 5 2 |
|
♠ K 10 6 ♥ J 8 7 3 ♦ 8 6 5 3 ♣ J 8 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
1♣ |
pas |
1♥ |
pas |
2BA |
pas |
6BA1 |
pas |
pas |
pas |
1bilansowe, a jednocześnie inwit wielkoszlemowy, jeżeli partner ma wyraźną nadwyżkę honorową (gdy para nie otwiera silnymi 2BA)
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
1♣ |
pas |
1♥ |
pas |
2♦1 |
pas |
2BA2 |
pas |
4BA3 |
pas |
6BA4 |
pas |
pas |
pas |
1odwrotka
2tylko cztery kiery ale (11)12+ PC
3naturalny inwit
4oczywiste przyjęcie
Standardowy szlemik w bez atu, łatwiutki do osiągnięcia, po naturalnej, bilansowej licytacji; kontrakt ten powinien przeto osiągnąć w zasadzie każdy duet linii WE. Przeciwko tej grze S wyjdzie najczęściej pasywnie blotką karo, ale nie będzie to miało większego wpływu na dalszą grę. Rozgrywający zapewne zaimpasuje piki waletem (choć odrobinę bardziej szanowną alternatywą jest zagranie asa i blotki do damy), a gdy manewr ten się nie uda, poszuka 12. wziątki w pikach (podział 3–3 albo ♠10 x), treflach (krótki ♣W), kierach (zasadniczo ♥D W sec) oraz przymusie. W tym wypadku nie będzie wszakże konieczna żadna głębsza analiza, problem rozwiąże się bowiem szybko – w treflach spadnie drugi walet. Na wszelki wypadek także piki dzielą się 3–3. Standardowym wpisem w protokole tego rozdania będzie przeto minimaksowe 1440 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 6BA(WE), 12 lew; 1440 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 11 (WE);
♦ – 12 (WE);
♥ – 12 (E!);
♠ – 12 (WE);
BA – 12 (WE).