Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 31; rozdawał S, po partii NS.
Rozdanie 31 Rozd. S, po partii: NS |
♠ 10 9 8 5 4 ♥ A Q ♦ 10 7 3 ♣ A 6 3 |
|
♠ Q 6 2 ♥ 9 7 6 5 3 2 ♦ ♣ Q J 7 4 |
♠ J 7 3 ♥ J 8 4 ♦ K 8 6 2 ♣ 9 5 2 |
|
♠ A K ♥ K 10 ♦ A Q J 9 5 4 ♣ K 10 8 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♦1 |
pas |
1♠ |
pas |
2BA2 |
pas |
3♣3 |
pas |
3♦4 |
pas |
3♠5 |
pas |
3BA6 |
pas |
4♦7 |
pas |
4♥8 |
pas |
5♣9 |
pas |
5♥10 |
pas |
6♦11 |
pas |
pas12 |
pas |
|
|
|
1alternatywą jest rozpoczęcie od 1♣, by potem wskazać wielkie bez atu, tak dobry kolor karowy często jednak będzie czynnikiem decydującym o wysokości i mianie kontraktu
2forsing do końcówki, jednokolorowa ręka na karach albo układ 4–2–5–2
3pytanie (alternatywa jest wskazaniefitu karowego odzywką 3♦, tak jednak N uzyska więcej informacji o ręce partnera)
46+♦, ręka jednokolorowa
5pięć pików, pytanie o fit
6dubleton albo nawet tylko singiel w pikach
7fit karowy, nadwyżka
8, 9cuebidy
10cuebid, wprawdzie dwa asy i ♦K w ręce partnera dadzą najprawdopobniej dobrego szlema, S nie pyta jednak o wartości przez 5BA, jako że odpowiedź 6♥ – wskazująca dwie wartości – przekroczyłaby szczebel 6♦; otwierający zaś widzi, iż gra w kara często będzie lepsza od bezatutowej
11gdy partnerowi wystarczały do szlema dwa asy, zapytałby o nie 5BA, zapewne więc chodziło mu o trzy (wartości)
12mimo że to turniej na maksy, S nie chce zgubić przewagi, jaką gra w kolor może mu dać nad bezatutową
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♠ |
pas |
3♦1 |
pas |
4♦2 |
pas |
4BA3 |
pas |
5♥4 |
pas |
6♦5 |
pas |
pas |
pas |
|
1silny trefl na karach (i tu możliwy jest rebid 2BA, tak solidnego kolor nie wolno jednak ukrywać)
2skoro partner ma silnego trefla na karach (zazwyczaj 6+♦), karta N, z fitem i dwoma asami, jest w pełni szlemikowa
3blackwood (po zdecydowanym, szlemikowym uzgodnieniu kar)
4dwie wartości z pięciu, brak damy atu
5można zaryzykować 6BA, gra w kara może jednak zaoferować dodatkowe szanse rozgrywkowe
Jeśli potraktować wartość rąk NS jako 30 PC w składzie zrównoważonym bilansu na szlemika brak. O tym, iż 6♦ jest tu bardzo dobrym kontraktem, a 6BA także nie najgorszym, decyduje znakomity sześciokart karowy w ręce S, oczywiście poparty fitem e-N-a. Nie należy przeto traktować ręki otwierającego jako wielkie bez atu, tylko śmiało ujawnić jej podstawowy walor – sześciokart karowy z jedną przegrywającą. Po otrzymaniu takiej informacji partner kara uzgodni, co pozwoli na osiągnięcie szlemika w ten kolor.
Oczywiście sporo par NS zagra w tym rozdaniu w bez atu, niekoniecznie na szczeblu szlemika. Rozgrywka będzie nadzwyczaj prosta – trzeba zaimpasować ♦K, czyli pierwszy wist kierowy zabić na stole i wyjść stamtąd ♦10. W rozdaniu ♦K stoi, stąd pewne 12 lew.
Rozgrywka szlemika w kara może rzecz jasna zostać przeprowadzona tak samo, nie będzie to jednak wówczas rozwiązanie optymalne. Grając 6♦, należy bowiem zrezygnować z impasu karowego na rzecz wyrobienia przebitką/-ami pików! A zatem wziąć pierwszą lewę ♥D w dziadku, zgrać ♠A K i wyjść z ręki ♦D (!). Jeśli zostanie ona zabita przez któregoś z broniących ♦K, dodatkowe dojście do dziadka na ♦10 pozwoli na przebicie w ręce wysokimi atutami dwóch pików (przy aktualnym układzie wystarczy jedna przebitka) i wyrobić sobie w tym kolorze fortę nawet w przypadku podziału pików 4–2. Na ową fortę zostanie wyrzucony z ręki trefl i S łatwo zrobi swoje, biorąc pięć kar, dwa kiery, dwa trefle i trzy piki.
Gdy ♦D utrzyma się i W nie dołoży do koloru (tak jak w turniejowym rozdaniu), rozgrywający wróci do dziadka ♥D i zagra stamtąd ♦10 na impas. Kiedy zaś ♦K x x x będzie miał W, S w drugiej rundzie kar wyjdzie z ręki blotką – i w tym wypadku uzyska przeto dojście do stołu na ♦10. Kiedy natomiast do ♦D zostaną dołożone przez obu obrońców blotki karowe, rozgrywający będzie kontynuował z ręki ♦W (!). I albo przeciwnicy stracą lewę na ♦K, albo pozwolą e-S-owi dostać się do dziadka ♦10…
A wracając do kontraktu 6BA, jeśli impas ♦K się nie uda, rozgrywającemu pozostanie jeszcze szansa na treflowo-pikowy przymus przeciwko któremuś z obrońców.
W protokole rozdania spotkamy więc przede wszystkim wpisy w wysokości 490, 920 oraz minimaksowe 1440 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 6BA(NS), 12 lew; 1440 dlaNS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (NS);
♦ – 12 (NS);
♥ – 7 (NS);
♠ – 12 (S!);
BA – 12 (NS).