Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 5/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 5/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 7; rozdawał S, obie po partii.

Rozdanie 7
Rozd. S,
po partii: obie
KQ94
KT
6
AQT986
 
A82
6
AKQT974
32
rozd. 7 JT73
95432
52
J5
  65
AQJ87
J83
K74
 

W

N

E

S

1

31

ktr.2

pas3

pas

44

45

pas

pas

pas

 

 

 

1 pytanie o stopera kierowego, gdy partner go ma, W chce wygrać 3BA na swoich pełnych karach

2 w pierwszym czytaniu wistowa: coś dobrego w kierach

3 brak zatrzymania kierowego

4 naturalne, nieforsujące

5 z licytacji przeciwników wynika, że żaden z nich nie trzyma kierów, gracz S musi zatem mieć solidnego longera w tym kolorze

W oparciu o tę przesłankę N zapowiada końcówkę w kiery – na siedmiu atutach (na ogół), ale na pewno silnych. Zresztą alternatywą jest tylko zgłoszenie 5, a to krok mocno w nieznane, w skrajnym wypadku partner może bowiem mieć w tym kolorze krótkość, np. układ 4–5–3–1. Gdy jednak kolorem uzgodnionym strony NS są piki, nie da się już tego sprawdzić, wysoka licytacja W zrobiła swoje.

Końcówka w kiery okaże się jednak dosyć przyzwoitym kontraktem. Przeciwko tej grze W wyjdzie A, w w lewie drugiej? Tylko kontynuacja K, skracająca stół i tym samym promująca partnerowi 9, definitywnie pozbawi przeciwnika nadróbki, a co jeszcze ważniejsze – mocno utrudni mu zrealizowanie samej końcówki, jest to zatem bez dwóch zdań obrona optymalna Po każdej innej kontynuacji rozgrywający będzie bowiem w stanie odblokować dziadkowe K 10, przejść do ręki K, ściągnąć A D W i wykorzystać pozostałe trefle; da mu to pewne 11 wziątek. Promocję tę nietrudno będzie jednak z pozycji W dostrzec, szczególnie w świetle faktu, iż S ma najprawdopodobniej w ręce tylko pięć kierów. Zresztą, jak już wspomniałem, po kontynuacji K nawet rozgrywka na lew 10 musi być bardzo staranna. Po przebitce w dziadku (koniecznej!) rozgrywający powinien przejść do ręki K i zagrać stamtąd w pika. Powiedzmy, że W wskoczy wówczas A i będzie konsekwentnie kontynuował D. S musi przebić na stole K, podczas gdyE zrzuci swojego ostatniego trefla. Następnie zostaną zagrane K, pik przebity w ręce i ściągnięte A D – ujawni się wówczas już i poprzednio mocno spodziewany rozkład koloru atutowego. W czterokartowej końcówce…

 

 

D

A D 10

 

10 9 7

3

 

W

9 5 4

 

W 8

7 4

 

S wyjdzie jednak treflem, którego E przebije i zagra w pika. Rozgrywający zrzuci wtedy trefla, weźmie tę lewę D na stole, zagra stamtąd trefla i wyparaduje przeciwnikowi z prawej 9 5.

W lewie piątej W powinien jednak przepuścić pika, by przeciwnik wziął ją figurą w dziadku. I teraz S będzie mógł zgrać tamtejszego A (acz niekoniecznie), po czym będzie musiał kontynuować blotką pikową (!). Powiedzmy, że W utrzyma się wtedy 8 i zagra w kiera (wyjście D byłoby teraz oczywistym działaniem na korzyść przeciwnika). W tych okolicznościach po utrzymaniu się K w dziadkuS będzie musiał przebić w ręce 8 pika, aby wyrobić sobie D na stole, po czym ściągnie A D W, zrzucając ze stołu trefle, i – w dwukartowej końcówce – wyjdzie z ręki treflem. Obrońca E przebije tę lewę swoim ostatnim atutem rozdania – 9, ostatnią wziątkę będzie jednak musiał oddać dziadkowi – na D.

Jak widać, po optymalnej obronie [wist A i K, a potem przepuszczenie pierwszej lewy pikowej, zaś po zdobyciu drugiej na 8 (wniosek stąd, że rozgrywający powinien ją rozpocząć z dziadka 9!) wyjście kierem] zwycięska rozgrywka będzie bardzo trudna, na pewno zatem nie wszyscy zawodnicy S jej podołają. W protokole rozdania oprócz minimaksowych 620 dla NS i 600 dla tej strony (za zrealizowanie bez specjalnych trudności 5) spotkamy więc na pewno i wpadkowe 100 po stronie WE.

Minimaks teoretyczny: 4(NS), 10 lew; 620 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 11(NS);

– 8(WE);

– 10(NS);

– 7 (NS);

BA – 5 (NS).