Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 5/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 21; rozdawał N, po partii NS.
Rozdanie 21 Rozd. N, po partii: NS |
♠ K76 ♥ Q764 ♦ T9 ♣ 8732 |
|
♠ 543 ♥ K53 ♦ K43 ♣ AKQJ |
♠ QJ92 ♥ JT82 ♦ Q872 ♣ 5 |
|
♠ AT8 ♥ A9 ♦ AJ65 ♣ T964 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
1♣ |
1BA1 |
pas |
pas2 |
pas |
115–18 PC
2 od biedy można dać staymana (gdy nie grozi odpowiedź wyższa niż 2♠), a po ewentualnych 2♦ partnera powiedzieć 2♥ – jako wskazanie słabej karty na starszych
Dominować będą kontrakty 1BA(W), rzadziej grane będą 2♥(E), mogą się też trafiać 2♦ z ręki W (stayman E i pas na odpowiedź 2♦ partnera). Przeciwko 1BA(W) N wyjdzie najprawdopodobniej kierem, a S zabije tę lewę ♥A i odwróci treflem. Rozgrywający utrzyma się ♣A w ręce i albo zagra ♥K i kierem – by wyrobić sobie ♥W na stole, a potem dostać się do niego pikiem – albo od razu wyjdzie w pika. W tym drugim wypadku figura pikowa z dziadka będzie musiała zostać przepuszczona, inaczej rozgrywający miałby już szansę na nadróbkę. Po wzięciu pika W wyrobi sobie zaś karo i już będzie dysponował siedmioma wziątkami. Będzie też mógł kontynuować z dziadka pikiem, na którego S będzie musiał wskoczyć ♠A i powtórzyć kierem. W takich okolicznościach W także zrobi tylko swoje, broniący odbiorą bowiem dwa piki, dwa kiery oraz dwa kara.
Do nietrudnego wygrania są również 2♥(E), przejdą bowiem wówczas wszystkie cztery trefle. A ponadto E wyrobi sobie pika i kara, weźmie też na pewno dwie lewy atutowe. Będą nawet szanse na nadróbkę – w pewnych okolicznościach broniącym może przeziębić się ♦A.
Zrealizowany zostanie też inny siedmioatutowy kontrakt – 2♦(W), rozgrywający weźmie bowiem wtedy cztery trefle, pika kiera i… jedną tylko lewę atutową. Są też inne warianty zwycięskiej rozgrywki.
Położone mogłyby natomiast zostać 2♠(WE), choć na pewno jedynie po ataku kierowym i dwukrotnym zagraniu przez broniących w ten kolor.
W protokole rozdania dominować powinny jednak zapisy 90 i minimaksowe110 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 2♥(WE), 8 lew; 110 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 6 (NS,WE!);
♦ – 8 (WE);
♥ – 8 (WE);
♠ – 7 (WE);
BA – 7 (WE).