Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 5/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 31; rozdawał S, po partii NS.
Rozdanie 31 Rozd. S, po partii: NS |
♠ J3 ♥ AJ4 ♦ AQ842 ♣ J94 |
|
♠ A87 ♥ K832 ♦ K6 ♣ K863 |
♠ QT952 ♥ 9765 ♦ 7 ♣ AQT |
|
♠ K64 ♥ QT ♦ JT953 ♣ 752 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♣ |
1♦ |
1♠ |
3♦1 |
pas |
pas |
pas |
|
1 zasadniczo blokujące
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♣ |
1♦ |
1♠ |
3♦1 |
pas |
pas |
ktr.2 |
pas |
3♠ |
pas |
pas |
pas |
1 zasadniczo blokujące
2 kontra wywoławcza, (w zasadzie) nadwyżkowa
Jeżeli przeciwko 3♦(N) obrońca E wyjdzie w kiera, rozgrywający będzie już miał swoje. Zabije bowiem wstawionego przez W na trzeciej ręce ♥K asem, wróci na stół kierem, wyimpasuje ♦K i na ♥W wyrzuci z ręki trefla (są też inne drogi do dziewięciu lew). Odda zatem jedynie dwa trefle oraz dwa piki.
W trefle E na pewno nie wyjdzie, może jednak z powodzeniem zaatakować ♠10. Rozgrywający doda wtedy ze stołu blotkę, zaś obrońca W będzie musiał lewę tę przepuścić (!). Rozgrywający zostanie wtedy bez dojścia do stołu, koniecznego, aby wykonać stamtąd dwa podegrania w kolorach czerwonych. Powiedzmy więc, że powtórzy z ręki pikiem. Obrońca W weźmie wtedy tę lewę ♠8, po czym będzie musiał koniecznie zagrać w trefle. Dopiero po odebraniu trzech wziątek w tym kolorze broniący odejdą pikiem. N przebije w ręce, po czym będzie musiał wyjść stamtąd albo w kara, albo w kiery i oddać piątą lewę w kolorze, w który zagra. Najprawdopodobniej pociągnie ♦A – z nadzieją, że zleci singlowy ♦K. Nic z tego, będzie zatem musiał leżeć bez jednej.
Natomiast przeciwko pikowej grze zawodnikaE obrońca S wyjdzie rzecz jasna ♦W – i jego partner zagra dwa razy w ten kolor. Rozgrywający pobije w ręce i zagra piki na impas culbertsonowski – aby nie dopuścić tym kolorem do ręki niebezpiecznego przeciwnikaS. Po wzięciu lewy ♠W N odejdzie treflem (bądź pikiem, a nawet karem – pod podwójny renons). Rozgrywający zabije w ręce, powtórzy impas w atutach, ściągnie też ♠A oraz zgra trzy pozostałe lewy treflowe. W czterokartowej końcówce będzie jednak musiał wyjść ze stołu kierem – i obrońcy odbiorą trzy wziątki w tym kolorze albo kładąc kontrakt 3♠(E) bez jednej. Możliwe są też inne warianty gry, ale po dokładnej obroni rozgrywający zostanie zawsze położony.
Wyszłyby natomiast 3♠(W), pod warunkiem że rozgrywający zagrałby w pikach na impas culbertsonowski, aby nie dopuścić do ręki e-S-a. Potem na fortę treflową wyleciałoby z ręki E karo i rozgrywający oddałby tylko pika oraz trzy kiery (choć w końcówce musiałby ten ostatni kolor koniecznie rozpocząć z ręki królem!). A jeśli N ściągnąłby ♦A, to na ♦K i trefla zostałyby wyrzucone z ręki E dwa kiery. Wówczas gracz W oddałby pika, karo oraz (tylko) dwa kiery.
W protokole rozdania spotkamy więc przede wszystkim zapisy 110 i 50 po stronie NS – za zrealizowane 3♦(N) albo obłożone bez jednej 3♠(E).
Minimaks teoretyczny: 3♠(W!), 9 lew; 140 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (W!);
♦ – 8 (NS);
♥ – 8 (WE);
♠ – 9 (W!);
BA – 6 (NS,WE!).