Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 5/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 3; rozdawał S, po partii WE.
Rozdanie 3 Rozd. S, po partii: EW |
♠ Q3 ♥ AQ6 ♦ KT94 ♣ A987 |
|
♠ T ♥ KJ94 ♦ QJ82 ♣ KQJ5 |
♠ AKJ97 ♥ T87 ♦ 6 ♣ T642 |
|
♠ 86542 ♥ 532 ♦ A753 ♣ 3 |
W |
N |
E |
S |
1♦ |
1BA1 |
ktr.2 |
pas3 |
pas |
pas |
|
|
1 kuszące, tym bardziej że wywoławczej kontry nie można dać ze względu na tylko dubletona w pikach
2 zasadniczo 9+ PC, tu jednak N ma solidne osiem miltonów i oczywisty pierwszy wist
3 oczywiście S może próba się ratować 2♠ (słabiutki kolor jednakowoż!), w ten sposób spadnie tu jednak z deszczu pod rynnę
W ostatnim wypadku bowiem E dużo większym przekonaniem skontruje (czy to naturalne 2♠ e-S-a, czy to 2♠ e-N-a zgłoszone po transferze partnera) i gra ta się odbędzie. Jeśli przeciwko niej W odda wówczas szkolny wist ♠10 (gdy będzie wistował E, na pewno zacznie od ♠A), gra zostanie już dosyć pewnie położona bez dwóch, za 300. Broniący E bowiem cztery razy ściągnie atu (koniecznie!), a następnie wyjdzie w trefle. Bez czterokrotnego zaatutowania przez obrońców rozgrywający mógłby wziąć ♦K, ♦A (zagrywając blotkę z ręki N, której E nie mógłby efektywnie przebić), ttA, dwa kiery i dwie treflowe przebitki w ręce, poległby wówczas tylko bez jednaj, za 100.
Jeśli natomiast chodzi o ewentualną grę 1BA(N) z kontrą, to E zaatakuje ♠A, a potem będzie mógł także odebrać jeszcze trzy wziątki w tym kolorze. W takich okolicznościach konieczne będzie następnie otworzenie trefli. Lepiej dla broniących będzie jednak, gdy obrońca E odbierze tylko (co najwyżej) trzy piki, a potem wyjdzie blotką treflową. Wówczas – aby wybronić się tylko bez jednej – rozgrywający musiałby przepuścić ♣W, ♣D i ♣K obrońcy E, a zabić asem dopiero czwartą rundę tego koloru, potem wyrobiłby sobie dodatkową wziątkę w karach, oddając przeciwnikom lewę w tym kolorze w ręce bezpiecznego obrońcy W. Na marginesie, pierwszy wist treflem różnym od dziesiątki zawsze położyłby kontrakt 1BA(N) z kontrą bez dwóch. Nierealne, ale prawdziwe!
W protokole spotkamy zatem przede wszystkim zapisy za wpadki strony NS – 50, 100, a od czasu do czasu nawet 300 po stronie WE.
Minimaks teoretyczny: 3♦(NS), 9 lew; 110 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (WE);
♦ – 9 (NS);
♥ – 7(E);
♠ – 6 (NS, WE!);
BA – 7 (WE).