Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 5/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 5/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 18; rozdawał E, po partii NS.

Rozdanie 18
Rozd. E,
po partii: NS
KJ8
AT92
AT76
J2
 
Q973
KJ4
QJ2
T96
rozd. 18 T64
765
K94
A754
  A52
Q83
853
KQ83
 

W

N

E

S

pas

pas1

pas

1

pas

2BA2

pas

3BA3 (!)

pas

pas

pas

 

 

 

1 nie najładniejsze 11 miltonów w składzie 4333, na pewno nie jest to zatem pierwszoręczne otwarcie, szczególnie po partii

2 po trzecioręcznym popartyjnym otwarciu partnera S powinien jednak zaakcentować swoją siłę skokiem na 2BA

3 13 PC, ale też dużo wysokich blotek, a partner powinien mieć koło 11 miltonów, na pewno rękę N można więc zakwalifikować jako przynajmniej lekko nadwyżkową

I rzeczywiście, m.in. dzięki wysokim blotkom w dziadku, 3BA(S) są w tym rozdaniu wykładane. Przeciwko tej grze W zaatakuje blotką pikową, więc rozgrywający weźmie – w najbardziej prawdopodobnym wypadku – trzy piki, trzy kiery (zagra ten kolor, jeżeli tylko będzie to możliwe, na impas culbertsonowski, rozpoczynając 8 czy nawet D z ręki), karo oraz dwa trefle. Na wszelki wypadek w tym ostatnim kolorze lecą też trzecia dziesiątka z dziewiątką.

Ale uwaga, jeśli rozgrywający weźmie pierwsza lewę A w ręce, to aby na pewno zrobić swoje, będzie następnie musiał wyjść stamtąd karem i przepuścić je na stole. Co więcej, kiery będą wówczas musiały zostać rozpoczęte blotką ze stołu. Gdyby bowiem po A S wyszedł z ręki 8 i zagrał trzy razy w ten kolor, to W kontynuowałby pikiem. Potem zaś jego partner przepuściłby zagranego ze stołu W (!), a na blotkę karo wskoczyłby królem. I już rozgrywający nie uniknąłby wpadki. Mimo że dużo liczniejsze są warianty zwycięskie, rozgrywający będzie dużo bezpieczniej/wygodniej ustawiony jeśli weźmie pierwszą lewę W na stole i zagra stamtąd W. Na dobrą sprawę E będzie musiał zabić go asem, zatem następnie – aby bezwarunkowo nie pozwolić przeciwnikowi na zdobycie nadróbki – konieczne będzie otworzenie przezeń kar. Inaczej, gdyby na przykład powtórzył pikiem, S utrzymałby się w ręce A, by wyjść stamtąd 8/D. Wziąłby wtedy zatem 10 lew: trzy piki, trzy kiery, trzy trefle i A.

Są też różne inne warianty gry, wydaje mi się jednak, że dziesięciolewowe wpisy 430 i 180 dla NS będą dominować liczebnie nad tylko dziewięciolewowymi 400 i 150 dla tej strony. Oczywiście, tam, gdzie S da na drugiej ręce otwarcie (1), jego para na pewno osiągnie dograną w bez atu (też z ręki e-S-a, rzecz jasna).

Minimaks teoretyczny: 3BA(NS), 9 lew; 600 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (NS);

– 9 (NS);

– 9 (NS);

– 8 (NS);

BA – 9 (NS).