Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 5/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 6; rozdawał E, po partii WE.
Rozdanie 6 Rozd. E, po partii: EW |
♠ Q94 ♥ QT8763 ♦ 7 ♣ 743 |
|
♠ K2 ♥ J542 ♦ KT5 ♣ Q952 |
♠ AT863 ♥ 9 ♦ A632 ♣ K86 |
|
♠ J75 ♥ AK ♦ QJ984 ♣ AJT |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♠ |
2♦1 |
ktr.2 |
2♥3 |
pas |
pas |
2♠4 |
pas |
pas |
pas |
1 nie najlepszy kolor, ale spora siła, S musi zatem wejść do licytacji
2 kontra negatywna
3 W ma cztery kiery, ale i ręka e-N-a jest coś warta jedynie przy grze w ten kolor
4 nie ma kontry na 2♥, należy zatem samemu spróbować zagrać w piki
Na takim właśnie kontrakcie skończy się w tym rozdaniu licytacja na wielu stołach majowego turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2014. Przeciwko ostatecznym 2♠(E) S zaatakuje na pewno ♥K (z dubla ♥A K sec), ale w drugiej lewie – mimo figury z dziesiątką na stole – powinien koniecznie kontynuować ♦D (przynajmniej, gdy będzie mu chodziło o pozbawienie przeciwnika nadróbki). E weźmie tę lewę ♦A w ręce, po czym zagra ♠K (N będzie musiał wyrzucić nań ♠D!), pika do asa i pika. To obrońca S weźmie wówczas tę lewę na ♠W i ponowi karem. Rozgrywający utrzyma się ♦10 w dziadku, przebije w ręce kiera i wyjdzie małym treflem. S doda wówczas ♣10, potem weźmie więc drugą lewę tego koloru na ♣W i zagra w kara po raz trzeci – do króla w dziadku. Jedynie tak staranna, pełna wyobraźni i dalekowzroczności obrona ograniczy przeciwnika do ośmiu wziątek: kiedy bowiem S dostanie się kolejny raz do ręki – ♣A, będzie też mógł odebrać ♦W – piątą wziątkę strony NS. Inaczej rozgrywający wyrobiłby sobie fortę treflową w dziadku, a wpuszczony S (najpóźniej trzecią rundą trefli) i tak musiałby otworzyć kara. Po obronie innej niż opisana (pasywnej) graczE wziąłby zatem cztery piki, dwa trefle i trzy kara, zdobyłby zatem cenną nadróbkę.
Opisana wyżej obrona nie będzie jednak znajdowana często (♦10 na stole straszy i trzeba mieć nie byle jaką wyobraźnię, by dostrzec, że to strach jedynie iluzoryczny), przeto wielu graczy E zdobędzie dziewięć wziątek. Z drugiej strony nawet wówczas rozgrywka na nadróbkę nie jest banalna, przeto niekiedy rozgrywający zadowolą się swoim także po obronie mniej niż perfekcyjna. W turniejowym protokole tego rozdania spotkamy więc przede wszystkim wpisy 140 i 110 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 3♥(NS) z kontrą, 8 lew; 100 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (WE);
♦ – 8 (WE);
♥ – 8(NS);
♠ – 8(WE);
BA – 8(WE).