KMP 6/2013 - Analiza rozdań
Rozdanie 18; rozdawał E, po partii NS.
Rozdanie 18 Rozd. E, po partii: NS |
♠ A863 ♥ 62 ♦ AT98 ♣ J43 |
|
♠ 2 ♥ T753 ♦ K6542 ♣ AK7 |
♠ JT975 ♥ AKJ8 ♦ Q3 ♣ 82 |
|
♠ KQ4 ♥ Q94 ♦ J7 ♣ QT965 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♠ |
pas |
1BA1 |
pas |
2♥ |
pas |
3♥ |
pas |
pas |
pas |
1 półforsujące
Inwitowe 3♥ odpowiadającego powinny zakończyć licytację w tym rozdaniu. Przeciwko tej grze obrońca S zaatakuje najprawdopodobniej ♣10, tak czy owak, rozgrywający powinien zrobić równo swoje. Zagra bowiem czym prędzej w piki, a potem karo do damy w ręce (S powinien się odblokować wówczas waletem!), a potem powtórzy karem (do ♦10 u N), zabije asem atu kierowy odwrót przeciwnika z prawej i będzie przebijał: piki na stole, a trefla i karo (królem atu) w ręce. Da mu to wymagane dziewięć wziątek.
Ale uwaga! Gdy do ♦D S nie odblokuje się ♦W, będzie musiał wziąć tym honorem drugą rundę tego ostatniego koloru. I znów nie będzie mógł zagrać w atu bez straty lewy. Powiedzmy, że S powtórzy wówczas treflem. Rozgrywający przebije w ręce, a następnie przebije dwa piki na stole, a dwa kara w ręce – asem i królem atu. A w dwukartowej końcówce przebije w ręce ostatnie karo dziadka – króla, waletem atu, co wyrobi mu dziesiątą lewę na ♥10 na stole. I kontrakt 3♥ zostanie zrealizowany z cenną nadróbką.
W protokole rozdania spotkamy zatem przede wszystkim zapisy 140 dla WE, ale też – od czasu do czasu 170 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny: 3♥(WE), 9 lew; 140 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 7 (WE);
♥ – 9 (WE);
♠ – 7 (WE);
BA – 7 (NS).