Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 12/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 9; rozdawał N, po partii WE.
Rozdanie 9 Rozd. N, po partii: EW |
♠ K Q 4 ♥ A Q ♦ K J 9 8 6 3 ♣ 9 6 |
|
♠ 8 7 3 ♥ 4 2 ♦ 5 4 2 ♣ Q J 10 4 2 |
♠ A J 9 6 5 ♥ J 6 3 ♦ A ♣ A K 7 3 |
|
♠ 10 2 ♥ K 10 9 8 7 5 ♦ Q 10 7 ♣ 8 5 |
W |
N |
E |
S |
– |
1♦1 |
ktr. |
1♥ |
pas |
2♦ |
2♠2 |
3♦ |
3♠3 |
pas |
pas4 |
pas |
1atrakcyjną alternatywą jest otwarcie 1BA
2kontra objaśniająca na pikach
3przepychowe, już z odrobinę lepszą ręką (i fitem pikowym) W powiedziałby 3♥ (jeśli miałby kiery i coś w karcie, skontrowałby 1♥ e-S-a, aby wykryć ewentualny blef tego ostatniego)
4E powiedział już mniej więcej, co ma w karcie, a partner nie skorzystał z możliwości zainwitowania wyższej gry zapowiedzią 3♥
W |
N |
E |
S |
– |
1BA |
2♠1 |
2BA2 |
pas |
3♣3 |
ktr.4 |
3♥5 |
3♠6 |
pas |
pas/4♠7 |
pas |
(pas) |
(pas) |
|
|
1wszystko zależy od stosowanej konwencji, dosyć popularne jest jednak, by było to wskazanie ręki w składzie 5+♠–4+♣/♦
2lebensohlowe przygotowanie wskazania słabej ręki na kierach
3w zasadzie automatyczne
4kontra naturalna, treflowa
5signoff na kierach
6z dwoma fitami, zwłaszcza supersilnym w treflach, W musi coś powiedzieć, nie chce jednak wchodzić na szczebel czterech (partner może być słabszy)
7mimo wszystko raczej pas, E wszedł już przecież do licytacji po otwarciu przeciwnika silnym 1BA w założeniach niekorzystnych
W tej drugiej sekwencji szansa na osiągnięcie końcówki jest jednak nieco większa niż w pierwszej. Mimo wszystko najczęściej skończy się na 3♠(E), dograna w ten kolor jest bowiem także kontraktem dosyć szczęśliwym. Ale w zasadzie bezproblemowo wychodzącym. Nawet gdy S zaatakuje w pika i obrońcy trzykrotnie połączą atuty, E weźmie cztery lewy pikowe, pięć trefli i ♦A. Po innej obronie rozgrywający albo przebije w dziadku trzecią rundę kierów (N nadbije figurą atu), a potem wyimpasuje obrońcy z prawej drugi honor atutowy, albo wejdzie na stół treflem i zagra pika do waleta w ręce; są też inne zwycięskie opcje. Najbardziej racjonalne będzie zagranie na przebicie w dziadku ♠8/7 trzeciego kiera, jeśli bowiem N posiada ♠K D 10 (i dwa kiery), obrońcy zawsze będą mogli wziąć cztery lewy. Inna sprawa, iż gdyby N miał ♠K D sec – i trzy kiery – a broniący zaatakowaliby w kolor młodszy, rozgrywający, aby wziąć 10 lew, musiałby połapać się, jaka jest rzeczywista konfiguracja koloru atutowego. Na ogół jednak przy stole będzie wiadomo, iż kiery są rozłożone 6(S)–2(N), a zatem i to, iż N posiada trzy piki.
Tak czy owak, za kontrakt w pełni uzasadniony do zagrania w tym rozdaniu należy uznać pikową częściówkę – i to będzie też, jak sądzę, gra najpopularniejsza. Większość rozgrywających skompletuje 10 lew, choć znajdą się i tacy, którzy zadowolą się jedynie dziewięcioma. Najpopularniejsze wpisy będą zatem opiewać na 170 i 140 punktów dla strony WE.
Minimaks teoretyczny: 5♦(NS) z kontrą, 9 lew; 300 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (WE);
♦ – 9 (NS);
♥ – 7 (NS);
♠ – 10(WE);
BA – 7 (WE).