Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 12/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 3; rozdawał S, po partii WE.
Rozdanie 3 Rozd. S, po partii: EW |
♠ 6 5 ♥ K 10 9 7 6 ♦ Q J 9 6 5 ♣ A |
|
♠ Q 4 2 ♥ A J 4 2 ♦ A ♣ K 10 9 7 4 |
♠ A K 8 ♥ Q 3 ♦ 10 8 4 3 ♣ Q 5 3 2 |
|
♠ J 10 9 7 3 ♥ 8 5 ♦ K 7 2 ♣ J 8 6 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♣ |
1♥ |
ktr.1 |
pas |
3♣2 |
3♦3 |
3♠4 |
pas |
4♦5 |
pas |
5♣6 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1kontra wywoławcza na kolory młodsze
2na zasadzie, że po kontrze wywoławczej/negatywnej licytuje się z bilansu, oczywiście sekwencja wymaga dokładnego omówienia/uzgodnienia z partnerem
3z układem 5–5 w korzystnych założeniach drugi kolor powinien zostać pokazany, tym bardziej że też jest niezłej jakości
4quasi-naturalne, nadwyżka, ale brak zatrzymania kierowego oraz możliwości skontrowania 3♦ (szczególnie w kontekście uprzedniej kontry wskazującej kolory młodsze)
5 krótkość karowa, partner może być silniejszy, przeto szlemik wcale nie jest jeszcze wykluczony (na przykład może on mieć ♣A, a jeszcze lepiej ♣A W, a nie posiadać ♥D)
6z aktualną ręką E oczywiście hamuje na szczeblu dogranej
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
2♣1 |
2♥ |
ktr.2 |
pas |
pas3 |
pas |
|
|
1precisionowskie
2kontra negatywna, ręka zbyt silna, by tylko podnieść do 3♣
3z czterema kierami otwierający w zasadzie powinien spasować
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
2♣1 |
2♥ |
ktr.2 |
pas |
pas3 |
3♦4 |
pas5 |
pas |
3♥6 |
pas |
5♣7 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1precisionowskie
2kontra negatywna, ręka zbyt silna, by tylko podnieść do 3♣
3z czterema kierami otwierający powinien w zasadzie pasować
4z układem 5–5 można spróbować ucieczki
5czwarta dziesiątka to raczej za mało, aby skontrować 3♦
6nadwyżka, próba końcówkowa
7partner wskazał nadwyżkę, ale nie powiedział 3BA, nie ma więc nic w karach
Aby położyć 3BA(W), N musiałby zaatakować blotką karową, co nie byłoby łatwe. Natomiast przeciwko treflowej grze W padnie pierwszy wist ♦D. Rozgrywający weźmie tę lewę w ręce i wyjdzie stamtąd blotką atu – zarówno as tego koloru, jak i ewentualna w nim krótkość znajdują się bowiem u e-N-a. A potem wyatutuje i wyjdzie z ręki blotką kierową – będzie bowiem także dobrze wiedział, gdzie znajduje się król tego ostatniego koloru. Słowem, końcówka w trefle powinna tu zostać łatwo zrealizowana.
Od czasu do czasu dojdzie do kontraktu 2♥(N) z kontrą. Przeciwko tej grze E powinien zaatakować czwartym najlepszym treflem – dwójką, aby uruchomić skrót tym kolorem. Będzie bowiem świadom faktu, iż partner ma cztery atuty; a w takim wypadku skrót przynosi na ogół obronie więcej korzyści niż przebitka. Po takim wstępie obrońcy nie powinni mieć problemów z wyegzekwowaniem maksymalnej wpadki bez trzech. Proszę zwrócić uwagę, że po pierwszym wiście ♠A – aby osiągnąć taki cel, E musiałby w drugiej lewie wyjść w karo (po ewentualnym odebraniu drugiego pika). Także ewentualny kontrakt 3♦(N) z kontrą także powinien zostać położony bez trzech, za 500, w obu wypadkach będą to jednak opłacalne obrony popartyjnej końcówki przeciwników – wykładanych 5♣, jak i bardzo trudnych do położenia 3BA. Dograne będą bardzo często osiągane – na linii WE znajduje się przecież 25 PC oraz dziewięciokartowy treflowy kolor uzgodniony.
W protokole rozdania powinny zatem dominować zapisy w minimaksowej wysokości 600 dla WE – nie tylko za optymalne 5♣, ale i za 3BA swoje.
Minimaks teoretyczny: 5♣(WE), 11 lew; 600 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 11 (WE);
♦ – 6 (NS,WE!);
♥ – 8 (W!);
♠ – 8 (WE);
BA – 8 (WE).