Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 9; rozdawał N, po partii WE.
Rozdanie 9 Rozd. N, po partii: EW |
♠ 95432 ♥ AQT2 ♦ 5 ♣ 732 |
|
♠ J ♥ J843 ♦ K932 ♣ AKT4 |
♠ AQT86 ♥ 76 ♦ QJT87 ♣ 9 |
|
♠ K7 ♥ K95 ♦ A64 ♣ QJ865 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
2♦1 |
pas |
2♥2 |
pas |
2♠3 |
pas |
2BA4 |
pas |
3♦5 |
pas |
pas6 |
pas |
|
|
1 dwukolorówka Wilkosza
2 do koloru partnera
3 piki i młodszy
4 wywołanie koloru młodszego
5 piki i kara
6 w tych założeniach wchodzą w grę inwitowe 4♦ – wówczas otwierający nie powinien jednak przyjmować tego zaproszenia, przede wszystkim ze względu na zbyt dużo wartości w pikach (zwłaszcza ♠D) – kolorze mocno prawdopodobnej krótkości w ręce partnera
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
2♦1 |
pas |
4♣2 |
pas |
4♦3 |
pas |
pas4 |
pas |
|
|
1 dwukolorówka Wilkosza
2 do koloru partnera, zasadniczo blokujące
3 kara i kolor starszy
4 z własnej karty W z dużym prawdopodobieństwem może uznać, ze starszym kolorem partnera są piki
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
2♠1 |
pas |
3♣2 |
pas |
3♦3 |
pas |
pas4 |
pas |
pas |
|
1 dwukolorówka piki i młodszy
2 do koloru partnera
3 piki i kara
4 w tych założeniach wchodzą w grę inwitowe 4♦ – wówczas otwierający nie powinien jednak przyjmować tego zaproszenia, przede wszystkim ze względu na zbyt dużo wartości w pikach (zwłaszcza wszystkim ♠D) – kolorze mocno prawdopodobnej krótkości w ręce partnera
E rozpocznie tu od dwukolorowych2♦ Wilkosza bądź polskich 2♠, co otworzy jego stronie drogę do gry w kara – najczęściej na szczeblu trzech, od czasu do czasu – czterech. Każda racjonalna rozgrywka łatwo doprowadzi do wzięcia przez rozgrywającego 10 lew, leci bowiem drugi ♠K. A wist w kolor czarny – w trefle jak najbardziej prawdopodobny – pozwoli nawet przeciwnikowi na wyrzucenie z ręki E jednego z przegrywających kierów (na ♣K) i skompletowanie 11 wziątek. W protokole rozdania spotkamy zatem przede wszystkim minimaksowe 130 oraz 150 dla strony WE.
Minimaks teoretyczny: 4♦(WE), 10 lew; 130 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 10 (WE);
♥ – 7(WE);
♠ – 7(WE);
BA – 7 (WE).