Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.
Rozdanie 4 Rozd. W, po partii: obie |
♠ K53 ♥ KQJ4 ♦ T932 ♣ A2 |
|
♠ 8 ♥ A982 ♦ AQJ754 ♣ K5 |
♠ T742 ♥ 75 ♦ K6 ♣ J9876 |
|
♠ AQJ96 ♥ T63 ♦ 8 ♣ QT43 |
W |
N |
E |
S |
1♦ |
ktr. |
pas |
2♠1 |
pas |
pas |
pas |
|
1 zapowiedź bilansowa
albo:
W |
N |
E |
S |
1♦ |
ktr. |
pas |
2♠1 |
3♦2 |
pas |
pas |
3♠3 |
pas |
pas |
pas |
|
1 zapowiedź bilansowa
2 z dobrym sześciokartem i ofensywnym układem 6–4 otwierający może zdecydować się na taki rebid, również na zasadzie, iż 2♠ przeciwników to dla strony WE na pewno nic dobrego
3S przelicytuje je jednak na pewno 3♠
Alternatywnym działaniem e-S-a jest nadwyżkowa, wywoławcza kontra, informująca partnera o tym, iż jego uprzednie 2♠ były nadzwyczaj solidne. W takich okolicznościach optymalnym działaniem e-N-a byłby karny pas, po optymalnej obronie (w trakcie której broniący musieliby dosyć szybko dwukrotnie połączyć atuty, aby rozgrywający nie przebił na stole ani jednego kiera) kontrakt 3♦(W) zostałby bowiem położony bez dwóch, za 500. Jego atuty są jednak słabe, przeto najprawdopodobniej na taki krok się nie zdecyduje. Wówczas również ostatecznym kontraktem staną się 3♠(S). I teraz, aby bezwarunkowo ograniczyć rozgrywającego do dziewięciu wziątek, gracze WE będą musieli zaatakować dwukrotnie w kara. Po każdej innej bowiem obronie gracz S mógłby cztery razy zaatutować i zagrać w kiery. Nawet jeśli obrońca W zabije wówczas ♥A dopiero trzecią rundę tego koloru, to następnie będzie musiał zagrać dwa razy w kara (inaczej na fortę kierową dziadka wyleci z ręki jej jedyne karo). Gracz S przebije wówczas w ręce (ostatnim atutem rozdania) drugie karo i wyjdzie stamtąd ♣D (zagranie ani trochę nie w widne karty, rozgrywający będzie bowiem dobrze wiedział, że ♣K znajduje się u W), zabije ♣A wstawionego przez W ♣K, na dobrego kiera pozbędzie się z ręki małego trefla i będzie kontynuował ze stołu ♣2. E wskoczy ♣W, ale będzie miał już tylko same trefle, odda przeto ostatnią wziątkę przeciwnikowi – na ♣10 w jego ręce. W protokole rozdania znajdą się więc w ogromnej większości wpisy w wysokości 140 (minimaksowe) oraz 170 dla NS, z przewagą tych drugich.
Minimaks teoretyczny: 3♠(NS), 9 lew; 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 7(WE);
♥ – 8(NS);
♠ – 9 (NS);
BA – 6 (NS,WE!).