Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 6/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 6/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 19; rozdawał S, po partii WE.

Rozdanie 19
Rozd. S,
po partii: EW
J843
A86
K
96542
 
AT5
K752
Q2
KQJ3
rozd. 19 9762
43
JT9874
7
  KQ
QJT9
A653
AT8
 

W

N

E

S

1BA

pas1

2

pas

22

pas

2BA3

pas

3BA4

pas

pas

pas

 

1 W też ma silne bez atu, więc zgodnie z aktualnymi zasadami i tendencjami musi spasować

2 cztery kiery bez czterech pików

3 inwitowe

4 jest lekka nadwyżka i sporo wysokich blotek, przeto S na pewno zaproszenie partnera przyjmie

W odkryte nie jest to kontrakt wybitny, wiele par linii NS dojdzie jednak do niego po sekwencji przedstawionej wyżej, której trudno cokolwiek zarzucić. Ponadto na NS znajdują się 24 PC oraz – nieco słabowity, ale zawsze – longer roboczy w treflach. Na szczęścieW nie jest tego ostatniego faktu świadom, przeto przeciwko ostatecznym 3BA(S) na pewno zaatakuje K i w ten sposób zdejmie z barków rozgrywającego wiele potencjalnych trosk. S pobije bowiem tego K asem i powtórzy 10. Wyrobi sobie więc ten kolor i ostatecznie zdobędzie wymagane dziewięć wziątek: trzy treflowe, trzy kierowe (po impasie króla w tym kolorze) oraz albo dwie pikowe i jedną karową, albo jedną pikową i dwie karowe. I dwóch pików, i dwóch kar odegrać nie powinien, przynajmniej po optymalnej obronie, przede wszystkim ze względu na zablokowanie obu tych kolorów. Istnieją tu różne szczegółowe warianty gry, wystarczy jednak, aby gracz S postępował w sposób naturalny, a zawsze znajdzie drogę do dziewięciu lew. Nawet gdy W weźmie drugą lewę treflową waletem i wyjdzie D (gwoli ścisłości, po takiej kontynuacji S będzie już mógł wziąć nawet lew 10!), a potem, po kolejnym dojściu treflami (po zabiciu 9 damą) karem powtórzy. Teraz nawet – gdyby S wyrzucił ze stołu blotkę pikową, zabił tę lewę A w ręce i odpowiednio wytempował swoje manewry w kolorach starszych – mógłby już zrobić nadróbkę. Zapewne jednak rozgrywający przepuści drugie karo, a zabije asem dopiero trzecią rundę tego koloru. Straci wtedy – rozważnie, ale przy aktualnym rozkładzie kart niepotrzebnie – tę wziątkę i będzie się musiał zadowolić dziewięcioma lewami.

3BA(S) jest – przynajmniej teoretycznie rzecz biorąc – możliwe do zrealizowania zawsze, nawet po superataku D. Rozgrywający musiałby się jednak poruszać wówczas jak w widne karty, tj. w drugiej lewie zagrać ze stołu blotką pikową, a kontynuację karową od razu pobić w ręce asem. To jeszcze nie wszystko – potem bowiem gracz S musiałby odebrać swoje lewy w kolorach starszych, po drodze impasując K, a w końcu zagrać ze stołu w trefla – do dziesiątki w ręce, w ten sposób wpuszczając obrońcę W. Ten wziąłby tę lewę W, ściągnął K, następnie jednak – w trzykartowej końcówce – musiałby wyjść z konfiguracji K D 3. Jego figurę rozgrywający pobiłby A w ręce i powtórzył stamtąd treflem, musiałby zatem dostać ostatnią wziątkę rozdania na wysoką blotkę treflową w dziadku. Nie muszę chyba dodawać, że w zakryte karty taka rozgrywka byłaby absolutnie nierealna do przeprowadzenia. Podobnie jednak jak i pierwszy wist karowy…

Najpopularniejszym wpisem w protokole tego rozdania będzie zatem minimaksowe 400 dla NS.

Minimaks teoretyczny: 3BA(S!), 9 lew; 400 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (NS);

– 6(NS);

– 9 (NS);

– 8 (NS);

BA – 9 (S!).