Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 14; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 14 Rozd. E, po partii: - |
♠ K6 ♥ A87643 ♦ AT762 ♣ |
|
♠ A4 ♥ KJT52 ♦ Q ♣ AT752 |
♠ Q732 ♥ 9 ♦ K85 ♣ KJ864 |
|
♠ JT985 ♥ Q ♦ J943 ♣ Q93 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
1♥ |
pas1 |
1♠ |
pas |
2♣ |
pas |
4♣2 |
pas |
pas/5♣3 |
pas |
(pas) |
(pas) |
1 otwarcie padło w kolor sześciokartowy e-N-a, zatem – chcąc nie chcąc – musi on po nim spasować
2 silny inwit z długim fitem treflowym
3 za pasem przemawia spalona ♦D oraz niedobre wartości w kierach, kolorze bardzo prawdopodobnej krótkości w ręce partnera; za dołożeniem 5♣ – układ 5–5 oraz przyzwoite, górne honory
Proszę zauważyć, że w odkryte karty końcówka w trefle jest tu bardzo przyzwoitym kontraktem: na ogół rozgrywający zdąży wyrzucić na ♦K pika i ograniczyć swoje przegrywające do ♦A oraz kiera. Teraz jednak tak się raczej nie stanie, przeciwko treflowej grze W N zaatakuje bowiem na pewno ♦A – i po obejrzeniu dziadka znajdzie jedyną kładącą kontynuację ♥A i kierem (!). Nawet jeśli rozgrywający przebije drugą lewę kierową ♣K na stole i będzie kontynuował stamtąd ♣W – na impas, to obrońca S pobije go rzecz jasna ♣D. W poprawi w ręce ♣A, a N nie dołoży do koloru, rozgrywający nie będzie jednak dysponował szybkim dojściem do stołu, aby wyimpasować przeciwnikowi z prawej ♣9. Będzie zatem musiał oddać jeszcze wziątkę atutową i na swój kontrakt 5♣ polegnie bez jednej. Możemy się jednak spodziewać, że w turniejowym protokole tego rozdania dominować będą wpisy w wysokości 130 dla WE, znajdą się w nim też jednak na pewno – i to wcale nie tak rzadko – wpadkowe 50 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 4♦(NS) z kontrą, 9 lew; 100 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (WE);
♦ – 9 (NS);
♥ – 7 (W!);
♠ – 6 (NS,WE!);
BA – 8 (WE!).