Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 32; rozdawał W, po partii WE.
Rozdanie 32 Rozd. W, po partii: EW |
♠ AJ ♥ KQJ54 ♦ 975 ♣ Q85 |
|
♠ Q43 ♥ AT6 ♦ AT ♣ 97432 |
♠ KT865 ♥ 82 ♦ QJ63 ♣ J6 |
|
♠ 972 ♥ 973 ♦ K842 ♣ AKT |
W |
N |
E |
S |
pas |
1♥ |
pas1 |
2♥2 |
pas |
pas |
pas |
|
1 czyż ta ręka nie jest już definitywnie za słaba na wejście 1♠ w założeniach niekorzystnych?
2 mimo 10 PC S ma układ 4333, podniesienie do 2♥ w zupełności zatem wystarczy
albo:
W |
N |
E |
S |
pas |
1♥ |
pas1 |
2♥2 |
pas |
pas |
2♠3 |
ktr.4 |
pas |
3♥5 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 czyż ta ręka nie jest już definitywnie za słaba na wejście 1♠ w założeniach niekorzystnych?
2 mimo 10 PC S ma układ 4333, podniesienie do 2♥ w zupełności zatem wystarczy
3 no to może z nią chociaż ożywić 2♠ należy?
4 maksimum siły, równy układ, tylko trzy kiery
5N odejdzie na 3♥, nawet gdyby miał je przegrać, jest przecież przed partią
albo:
W |
N |
E |
S |
pas |
1♥ |
1♠1 |
ktr.2 |
rktr.3 |
pas |
2♦4 |
2♥5 |
2♠6 |
pas |
pas |
ktr.7 |
pas |
3♥8 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 wątpliwe, mocno dyskusyjne, ale…
2 z solidnymi 10 PC S powinien rozpocząć od kontry
3 także W jest maksymalnie silny, nie powie więc 2♠, tylko najpierw zgłosi rekontrę
4 naturalne, wskazują też jednak, że wejście było podlimitowe
5pora na pokazanie fitu kierowego
6 oczywiste
7 maksimum siły, równy układ, tylko trzy kiery
8N odejdzie na 3♥, nawet gdyby miał je przegrać, jest przecież przed partią
Znów sporo możliwości, z których wynikną kontrakty 2♥(N), 3♥(N) albo może nawet – raczej jednak nieczęsto – 2♠(E). Grający w kiery zawodnik N może zostać ograniczony do tylko ośmiu wziątek, ale bezwarunkowo jedynie po ataku w kara i zmontowaniu przez broniących przebitki w tym kolorze. Odda wówczas dwa kara, ♥A, przebitkę karową oraz pika. Po innym pierwszym wiście, na przykład pikowym, będzie już już wprawdzie mógł wziąć dziewięć lew, ale jedynie wówczas, gdy zlokalizuje ♦A w ręce W (co na ogół nie będzie jednak łatwe) i zagra ten kolor dwa razy dołem, a nie blotką do króla.
Z kolei, gdyby strona WE grała 2♠, na pewno zrobiłaby swoje, ma bowiem do oddania jedynie dwa trefle, kiera, asa atu oraz karo. To ostatnie – bądź w zamian drugą wziątkę atutową – odda jednak bezwarunkowo tylko wówczas, gdy padnie pierwszy wist kierowy, a potem nastąpi dalsza staranna obrona, polegająca między innymi – ale też przede wszystkim – na tym, że na zagraną z ręki E w trzeciej lewie koloru ♦D S nie położy króla. Po pierwszym wiście w kiera konieczność takiego postępowania szybko jednak stanie się oczywista. Natomiast po innym ataku – powiedzmy, że ♣A – grający w piki zawodnik E będzie już w stanie skompletować nawet dziewięć wziątek. Zabije bowiem zagranego w drugiej lewie przez e-S-a kiera (choć będzie nawet mógł go przepuścić) asem na stole i wyjdzie stamtąd blotką atu. Załóżmy, iż N wskoczy wówczas ♠A i zagra ♥K D. Rozgrywający przebije w ręce, zaimpasuje kara dziesiątką na stole i zagra stamtąd w trefla. W toku dalszej gry rozgrywający albo ściągnie drugi raz atu i zaekspasuje ♦K, albo jedną przebitką w ręce wyrobi sobie forty treflowe. Są też inne warianty gry, bez ataku kierowego E zawsze jednak będzie w stanie skompletować przy grze w piki dziewięć wziątek.
W protokole rozdania spotkamy zatem zarówno zapisy 110 i 140 dla NS, jak i wpadkowe 50 po stronie przeciwnej. A od czasu do czasu 200 dla NS – za 3♠(E) z kontrą bez jednej oraz okazałe 730 po stronie przeciwnej – za zrealizowane przez E 3♠ z kontrą po wiście ♣A.
Minimaks teoretyczny: 3♥(S!), 9 lew; 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7(NS);
♦ – 7 (NS);
♥ – 9 (S!);
♠ – 8 (WE);
BA – 6 (NS).