Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 16; rozdawał W, po partii WE.
Rozdanie 16 Rozd. W, po partii: EW |
♠ K7 ♥ A65 ♦ AQT93 ♣ 984 |
|
♠ AQT52 ♥ J92 ♦ 742 ♣ KQ |
♠ J98643 ♥ K7 ♦ J ♣ JT62 |
|
♠ ♥ QT843 ♦ K865 ♣ A753 |
W |
N |
E |
S |
1♠ |
2♦1 |
4♠ |
5♦ |
pas |
pas |
pas |
|
1 wejście może nieoczywiste, ale kara dosyć dobre (choć tylko pięciokartowe), ♠K zaś położony za otwarciem jeden w ten kolor gracza W
Gdy N wejdzie 2♦, E bez wątpienia skoczy na 4♠ (mimo niekorzystnych dla jego strony założeń), a wówczas S będzie miał do powiedzenia łatwe 5♦. Kiedy zaś N na drugiej ręce spasuje, także padną ze strony E 4♠, tyle że bardzo często zakończą one wówczas licytację. A 4♠(W) zostaną przegrane tylko bez jednej, za 100.
Aby po pasie e-N-a jego strona osiągnęła optymalną i dosyć łatwą do zrealizowania końcówkę w kara, jego partner musiałby się wykazać sporym heroizmem:
W |
N |
E |
S |
1♠ |
pas |
4♠ |
ktr.1 (!?) |
pas |
5♦ |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 ponadto musiałaby to być kontra czysto wywoławcza; rzeczywiście: jeśli nawet kontra na otwarcie 4♠ jest grana przez niektóre pary jako wskazująca siłę, to kontra na tak wysokie podniesienie tego koloru nawet przez nie jest traktowana jako wywoławcza
I tak – gdyby przeciwko 5♦(N) obrońca E wyszedł w piki (mało perspektywicznie, ale w końcu w kolor uzgodniony?!), to rozgrywający mógłby już zrobić nielicytowanego szlemika. Przebiłby bowiem na stole, zgrał ♦K, przeszedł do ręki ♦A, przebił w dziadku drugiego pika, wrócił do ręki ♥A, ściągnął ♦D i wyszedł z ręki kierem. Potem na forty kierowe dziadka pozbyłby się z ręki dwóch blotek treflowych. Jego jedyną przegrywającą stałby się wtedy ♥K (lub ♥W, gdy E wyrzucił króla do asa!?).
Tylko pierwszy wist treflowy ograniczyłby rozgrywającego do 11 wziątek. Ponadto musiałby on koniecznie zabić go ♣A na stole (!), aby zablokować ten kolor w rękach broniących. Potem trzeba by wyatutować, w międzyczasie przebić w dziadku dwa piki i wyrobić sobie kiery (najlepiej jednak przez przebiciem pików, czy nawet powtórnym zaatutowaniem, aby zachować karowe dojścia do stołu). Na wyrobione kiery wyleciałby potem z ręki trefl (i – powiedzmy – pik), przedtem bowiem rzecz jasna obrońcy jedną wziątkę treflową by odebrali.
W protokole tego rozdania spotkamy zatem przede wszystkim wpisy: minimaksowe 400, nadróbkowe 420 oraz wpadkowe 100 dla strony NS, to ostatnie za przegrane przez przeciwników końcówki w piki.
Minimaks teoretyczny: 5♦(NS), 11 lew; 400 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 11 (NS);
h – 10 (NS);
♠ – 9(WE);
BA – 8 (NS).