Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 29; rozdawał N, obie po partii.
Rozdanie 29 Rozd. N, po partii: obie |
♠ 98652 ♥ KQ ♦ A643 ♣ 42 |
|
♠ QT3 ♥ 73 ♦ J972 ♣ KQT7 |
♠ J7 ♥ A654 ♦ KQT8 ♣ J53 |
|
♠ AK4 ♥ JT982 ♦ 5 ♣ A986 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas1 |
1♥ |
pas |
1♠ |
pas |
2♣ |
pas |
2♥2 |
pas |
2♠3 |
pas |
4♠4 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 to na pewno nie jest pierwszo- czy drugoręczne otwarcie, szczególnie po partii
2 tzw. negatywny wybór koloru, tu: 6–10(11) PC z dubletonem kierowym (z ładnymi 11 mogłyby już paść 2BA)
3 opis ręki otwierającego: modelowo 3–5–1–4, tu zapowiedź nieco naciągana, w zasadzie wymaga ona bowiem przynajmniej lekkiej nadwyżki honorowej (a tu S ma tylko nadwyżkę układową)
4 z pięcioma pikami, bezcennym mariaszem w podstawowym kolorze partnera i bocznym asem przyjęcie bardziej niż oczywiste
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas1 |
1♥ |
pas |
1♠ |
pas |
2♣ |
pas |
2♥2 |
pas |
pas3 |
pas |
|
|
|
1 to na pewno nie jest pierwszo- czy drugoręczne otwarcie, szczególnie po partii
2 tzw. negatywny wybór koloru, tu: 6–10(11) PC z dubletonem kierowym (z ładnymi 11 mogłyby już paść 2BA)
3 wielu graczy S z jedynie 12 PC spasuje na negatywny wybór koloru partnera
Tymczasem końcówka w piki jest tu absolutnie z góry, gra się ją łatwiutko. Rozgrywający bez trudu wyrobi sobie kiery i ograniczy swoje przegrywające do pika, kiera oraz kara (bądź trefla – po otwarciu przez przeciwników tego koloru). Na pewno jednak przeciwko 4♠(N) E wyjdzie w ♦K. N zabije na stole ♦A i zagra kiera do króla (choć wolno mu też będzie ściągnąć wcześniej ♠A). Obrońca E zabiłby ♥A (przepuszczenie nic by mu nie pomogło, a gdyby podobnie potraktował zagraną następnie z ręki e-N-a ♥D, rozgrywający walczyłby już o nadróbkę – i mógłby ją już zdobyć nawet bez żadnej dalszej pomocy ze strony przeciwników i – powiedzmy – kontynuowałby karem. Rozgrywający przebiłby na stole, ściągnął ♠A, przeszedł do ręki ♥D, wrócił do dziadka ♠K i zagrał stamtąd dobrego kiera. Aby ograniczyć przeciwnika do dziesięciu wziątek, obrońca W musiałby koniecznie pobić tę lewę ♠D (z ręki N – karo) i odebrać karo, inaczej N wziąłby już nadróbkę. Zrzuciłby mianowicie z ręki karo i kontynuował ze stołu kolejnym dobrym kierem, aby pozbyć się na niego z ręki ostatniego tamtejszego kara. I gracz W dostałby już tylko wziątkę na damę atu.
I uwaga ostatnia: na Zachodzie w zasadzie każdy zawodnik S dałby ze swoją ręką rebid 2♠, mimo tylko trzech kart w tym kolorze. Ponieważ także w Polsce takie podejście staje się coraz bardziej popularne, a aktualna karta S jest na nie wręcz idealna, na pewno spotkamy również sekwencje:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas1 |
1♥ |
pas |
1♠ |
pas |
2♠ (!) |
pas |
4♠2 (!) |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 to na pewno nie jest pierwszo- czy drugoręczne otwarcie, szczególnie po partii
2 przede wszystkim ze względu na znakomite figury w podstawowym kolorze partnera
W protokole rozdania spotkamy więc następujące wpisy: minimaksowe 620 dla NS oraz – obawiam się, że w dużo większej liczbie – tylko 110, ewentualnie (rzadko) 140, dla tej samej strony. Te ostatnie będą rzecz jasna rezultatem gier w kiery, kiedy to tylko wist w kolor czerwony definitywnie ograniczy rozgrywającego do ośmiu wziątek. Po ataku w kolor czarny mógłby on już wziąć lew dziewięć, piki są jednak niewygodne do pierwszego wistu, a trefle będą przy tych stołach licytowane jako drugi kolor rozgrywającego. Należy się zatem spodziewać, że kontrakty 2♥(S) będą na ogół realizowane bez nadróbki.
Minimaks teoretyczny: 4♠(NS), 10 lew; 620 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 7 (WE);
♥ – 8 (NS);
♠ – 10 (NS);
BA – 8 (NS).