Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 6/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 6/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.

Rozdanie 30
Rozd. E,
po partii: -
K932
8
QT84
8543
 
8754
QT765
K76
K
rozd. 30 AQ6
K43
A32
AJ62
  JT
AJ92
J95
QT97
 

Nasz System:

W

N

E

S

1

pas

1

pas

2BA

pas

31

pas

42

pas

pas

pas

 

 

1 5+ albo 5–4

2 brak czterech pików, są natomiast (co najmniej) trzy kiery, minimum rebidu

Wspólny Język:

W

N

E

S

1

pas

1

pas

21

pas

2BA2

pas

3BA3

pas

44

pas

pas

pas

1 odwrotka, przyrzeka 3+

2 7–10(11) PC, pięć kierów

3 układ zrównoważony, propozycja kontraktu

4 ze względu na singlowego K przeniesienie na 4 (partner na pewno ma trzy karty w tym kolorze)

Na większości stołów szóstego już w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski wrozdaniu tym jako kontrakt ostateczny zostaną zapowiedziane 4(W). Nawet bowiem jeśli E zaproponuje 3BA, to W – z singlem treflowym oraz pewnością zastania w ręce partnera trzech kierów – przeniesie na końcówkę w kolor.

Przeciwko 4(W) N zaatakuje, powiedzmy, blotką karową (po superpasywnym wiście treflowym rozgrywającemu będzie jeszcze łatwiej). Oczywiście W może zrzucić na A karo, a potem rozegrać normalnie atuty – blotką do króla, a potem blotką do dziesiątki. Okaże się wówczas, że kiery podzieliły się 4–1, ale rozgrywający i tak zrobi swoje, wejdzie bowiem następnie na stół D, impasując króla, przebije w ręce 6 trefla albo karo, wróci do dziadka A i przebije w ręce – 7 – jeszcze jedną kartę koloru młodszego. Weźmie też pozostałą tam jeszcze D, a to będzie już jego dziesiąta wziątka. Istnieje też jeszcze – przynajmniej po wiście różnym od niezbyt realnego pikowego – interesująca i niespecjalnie ryzykowna droga do 11 lew. Otóż, krocząc nią, należałoby pierwszą lewę wziąć K w ręce, następnie zaś ściągnąć tamtejszego K (przeciwnicy dołożą zapewne prawdziwe ilościówki), wejść na stół A (lub D), na A zrzucić z ręki karo, przebić w ręce karo (pierwszy wist padnie na pewno czwórką, czyli niekwestionowaną czwartą najlepszą), wrócić do dziadka D (impasując króla), przebić w ręce trefla, dostać się na stół A i przebić w ręce jeszcze jednego trefla. Powstanie wówczas końcówka…

 

K 9

8

D

 

8 7

D 10

 

6

K 4 3

 

A W 9 2

 

… w której rozgrywający odejdzie pikiem i będzie jeszcze musiał dostać dwie wziątki atutowe. Kiedy bowiem S z konieczności przebije parterowego bioracego pika i wyjdzie 9, W wstawi z ręki 10… Po rozczytaniu podziału trefli rozgrywka taka nie będzie związana z żadnym ryzykiem (choć przy singlowym W w ręce e-S-a, gracz W, aby zrobić nadróbkę, musiałby w jedenastej lewie wstawić z ręki nie 10, tylko D, a tak by na pewno nie zagrał; inna sprawa, że przy takim rozkładzie, także grając od początku przez kiery, rozgrywający zrobiłby jedynie swoje).

Tylko pierwszy niezbyt realny wist małym pikiem, przedwcześnie wytrącający rozgrywającemu jedno z kluczowych dojść do stołu, bezwarunkowo nadróbki by go pozbawił.

W protokole tego rozdania spotkamy zatem przede wszystkim zapisy w wysokości 420 oraz – przynajmniej od czasu do czasu – 450 dla strony WE.

Minimaks teoretyczny: 4BA(WE), 10 lew; 430 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (WE);

– 8 (WE);

– 10 (WE);

– 10 (WE);

BA – 10 (WE).