Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 30 Rozd. E, po partii: - |
♠ K932 ♥ 8 ♦ QT84 ♣ 8543 |
|
♠ 8754 ♥ QT765 ♦ K76 ♣ K |
♠ AQ6 ♥ K43 ♦ A32 ♣ AJ62 |
|
♠ JT ♥ AJ92 ♦ J95 ♣ QT97 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♥ |
pas |
2BA |
pas |
3♥1 |
pas |
4♥2 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 5+♥ albo 5♥–4♠
2 brak czterech pików, są natomiast (co najmniej) trzy kiery, minimum rebidu
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♥ |
pas |
2♦1 |
pas |
2BA2 |
pas |
3BA3 |
pas |
4♥4 |
pas |
pas |
pas |
1 odwrotka, przyrzeka 3+♥
2 7–10(11) PC, pięć kierów
3 układ zrównoważony, propozycja kontraktu
4 ze względu na singlowego ♣K przeniesienie na 4♥ (partner na pewno ma trzy karty w tym kolorze)
Na większości stołów szóstego już w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski wrozdaniu tym jako kontrakt ostateczny zostaną zapowiedziane 4♥(W). Nawet bowiem jeśli E zaproponuje 3BA, to W – z singlem treflowym oraz pewnością zastania w ręce partnera trzech kierów – przeniesie na końcówkę w kolor.
Przeciwko 4♥(W) N zaatakuje, powiedzmy, blotką karową (po superpasywnym wiście treflowym rozgrywającemu będzie jeszcze łatwiej). Oczywiście W może zrzucić na ♣A karo, a potem rozegrać normalnie atuty – blotką do króla, a potem blotką do dziesiątki. Okaże się wówczas, że kiery podzieliły się 4–1, ale rozgrywający i tak zrobi swoje, wejdzie bowiem następnie na stół ♠D, impasując króla, przebije w ręce ♥6 trefla albo karo, wróci do dziadka ♠A i przebije w ręce – ♥7 – jeszcze jedną kartę koloru młodszego. Weźmie też pozostałą tam jeszcze ♥D, a to będzie już jego dziesiąta wziątka. Istnieje też jeszcze – przynajmniej po wiście różnym od niezbyt realnego pikowego – interesująca i niespecjalnie ryzykowna droga do 11 lew. Otóż, krocząc nią, należałoby pierwszą lewę wziąć ♦K w ręce, następnie zaś ściągnąć tamtejszego ♣K (przeciwnicy dołożą zapewne prawdziwe ilościówki), wejść na stół ♦A (lub ♠D), na ♣A zrzucić z ręki karo, przebić w ręce karo (pierwszy wist padnie na pewno czwórką, czyli niekwestionowaną czwartą najlepszą), wrócić do dziadka ♠D (impasując króla), przebić w ręce trefla, dostać się na stół ♠A i przebić w ręce jeszcze jednego trefla. Powstanie wówczas końcówka…
|
♠ K 9 ♥ 8 ♦ D ♣ – |
|
♠ 8 7 ♥ D 10 ♦ – ♣ – |
|
♠ 6 ♥ K 4 3 ♦ – ♣ – |
|
♠ – ♥ A W 9 2 ♦ – ♣ – |
|
… w której rozgrywający odejdzie pikiem i będzie jeszcze musiał dostać dwie wziątki atutowe. Kiedy bowiem S z konieczności przebije parterowego bioracego pika i wyjdzie ♥9, W wstawi z ręki ♥10… Po rozczytaniu podziału trefli rozgrywka taka nie będzie związana z żadnym ryzykiem (choć przy singlowym ♥W w ręce e-S-a, gracz W, aby zrobić nadróbkę, musiałby w jedenastej lewie wstawić z ręki nie ♥10, tylko ♥D, a tak by na pewno nie zagrał; inna sprawa, że przy takim rozkładzie, także grając od początku przez kiery, rozgrywający zrobiłby jedynie swoje).
Tylko pierwszy niezbyt realny wist małym pikiem, przedwcześnie wytrącający rozgrywającemu jedno z kluczowych dojść do stołu, bezwarunkowo nadróbki by go pozbawił.
W protokole tego rozdania spotkamy zatem przede wszystkim zapisy w wysokości 420 oraz – przynajmniej od czasu do czasu – 450 dla strony WE.
Minimaks teoretyczny: 4BA(WE), 10 lew; 430 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 8 (WE);
♥ – 10 (WE);
♠ – 10 (WE);
BA – 10 (WE).