Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 12; rozdawał W, po partii NS.
Rozdanie 12 Rozd. W, po partii: NS |
♠ AK2 ♥ AQJ6 ♦ KQ2 ♣ A73 |
|
♠ 93 ♥ KT732 ♦ 96 ♣ KQ64 |
♠ J854 ♥ 85 ♦ T84 ♣ T852 |
|
♠ QT76 ♥ 94 ♦ AJ753 ♣ J9 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
pas |
1♣ |
pas |
1♠ |
pas |
2BA |
pas |
3♦1 |
pas |
3♠2 |
pas |
3BA3 |
pas |
4BA4 |
pas |
5♦5 |
pas |
6♦/6BA6 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 naturalne: 4♠–5+♦ albo 5+♠–4+♦, karta silna albo poszukiwanie innej gry niż bezatutowa (pikowej, gdy S ma pięć kart w tym kolorze)
2 trzy piki
3 bez nadwyżek
4 naturalny inwit szlemikowy
5 pięć kar, warunkowe przyjęcie inwitu partnera (na jego ewentualne 5BA S spasuje)
6 z nastawieniem na 6BA, jako że gra toczy się w turnieju na maksy
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
pas |
1♣ |
pas |
1♠ |
pas |
2♦1 |
pas |
2♥2 |
pas |
2BA3 |
pas |
3♦4 |
pas |
4BA5 |
pas |
5♦6 |
pas |
6♦/6BA7 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 odwrotka
2 7–10 PC, tylko cztery piki
3 przejściowe
4 naturalne, 4+♦
5 naturalny inwit szlemikowy
6 pięć kar, warunkowe przyjęcie inwitu partnera (na jego ewentualne 5BA S spasuje); niezłe 8 PC, a także ♠10 oraz – przede wszystkim – pięć kar upoważniają do takiej właśnie reakcji na zaproszenie partnera
7 z nastawieniem na 6BA, jako że gra toczy się w turnieju na maksy
Kara e-N-a jest potężna, przeto po półpozytywnej odpowiedzi partnera na pewno powinien on zainwitować grę premiową. A S przyjąć ją warunkowo, wskazując przy tym, że w karach posiada longera pięciokartowego. W sumie wyjdzie z tego szlemik graniczny, wymagający udanego impasu kierowego oraz – przynajmniej w przypadku gry w kara – by ten ostatni kolor nie podzielił się 5–0 (4%). Szlemik w bez atu jest zatem lepszy od karowego o tyle, że w tym ostatnim wypadku rozgrywającego może jeszcze uratować przyjazna konfiguracja w pikach; weźmie wówczas cztery kara, cztery piki, trefla oraz trzy kiery. Szlemik w kara góruje z kolei nad alternatywną grą w bez atu tym, iż po oczywistym wiście treflowym oraz w przypadku niepowodzenia w kierach może się zdarzyć, że przy tej ostatniej grze wpadka będzie wyższa. W autentycznym rozdaniu impas ♥K wychodzi, zdobycie 12 wziątek będzie zatem banalne. Podobnie powinno być z trzynastoma, i to bez konieczności impasowania ♠W, w końcówce obrońca W stanie bowiem w prostym kierowo-treflowym przymusie. Z technicznego punktu widzenia będzie to nawet przymus podwójny: kierowo-treflowy przeciwko W oraz kierowo-pikowy przeciwko E. Kluczowa końcówka będzie bowiem wyglądała tak (hipotetyczne):
|
♠ – ♥ A W 6 ♦ – ♣ 7 |
|
♠ – ♥ K 10 7 ♦ – ♣ K |
|
♠ W ♥ 8 ( x x) ♦ – ♣ – |
|
♠ 10 ♥ 9 ♦ 7 ♣ W |
|
Ze stołu zostałaby zagrana ♦7 i rozgrywający wziąłby 13 lew nawet wówczas, gdyby obaj przeciwnicy trzymali kiery [ściśle: czwartą rundę tego koloru (co przy aktualnej konfiguracji kierowej w rękach NS jest teoretycznie niemożliwe), ♥K zawsze bowiem musiałby być u W; groźbą do przymusu jest ♥6 w ręce e-N-a, czyli reprezentantka czwartej rundy tego koloru].
W protokole rozdania powinny dominować szlemikowe 1470 oraz 1390 dla NS, trafią się w nim też jednak na pewno wielkoszlemowe 2220 (minimaksowe) i 2140, a także tylko końcówkowe 720 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny: 7BA(NS), 13 lew; 2220 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 13 (NS);
♥ – 10(NS);
♠ – 13 (NS);
BA – 13(NS).