Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 18; rozdawał E, po partii NS.
Rozdanie 18 Rozd. E, po partii: NS |
♠ KT9 ♥ T96 ♦ K9865 ♣ T9 |
|
♠ J ♥ 82 ♦ AQT2 ♣ KQ8732 |
♠ Q532 ♥ A7543 ♦ J ♣ AJ6 |
|
♠ A8764 ♥ KQJ ♦ 743 ♣ 54 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♥1 |
1♠ |
2♣2 |
2♠ |
3♣3 |
pas |
3♦4 |
pas |
4♣5 |
pas |
5♣6 |
pas |
pas |
pas |
1 podlimitowe, ale ze względu na układ 5431 oraz longery w obu kolorach starszych – dopuszczalne
2 naturalne, 5+♣, forsing na jedno okrążenie
3 wskazanie fitu treflowego, w licytacji dwustronnej nie wymaga posiadania nadwyżki honorowej
4 naturalne bądź quasi-naturalne, W sprawdza szanse na zagranie 3BA, czyni to jednak w sposób delikatny, nie przez jednokierunkowy wywiad bezatutowy 3♠, tylko opisując lokalizację honorów w swojej ręce
5 w takich okolicznościach E nie może powiedzieć 3BA (zresztą także po ewentualnych 3♠ partnera taka zapowiedź byłaby co najmniej wątpliwa), a że ma też tylko minimalne otwarcie, a w karach jedynie singletona, zgłasza 4♣
6 oczywiście W ani myślał o zatrzymaniu się poniżej szczebla dogranej
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♥1 |
1♠ |
ktr.2 |
2♠ |
pas |
pas |
3♣3 |
pas |
5♣4 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 podlimitowe, ale ze względu na układ 5431 oraz longery w obu kolorach starszych –dopuszczalne
2 kontra negatywna albo przygotowanie forsingu na własnym kolorze (2♣ bowiem nie forsowałoby)
3 forsing na treflach
4 z licytacji przeciwników E wie, że partner ma w pikach krótkość, wyklucza więc 3BA
AlternatywnieE może pomyśleć o uzgodnieniu trefli splinterowymi 4♦, jego ręka jest jednak honorowo minimalna. Kwestią otwartą (a zatem do uzgodnienia w parze) jest, czy ewentualne 4♣ E forsowałyby. A w zasadzie, jaki jest zakres forsingu partnerowych 3♣. Jeśli przesądzają one dograną, to oczywiście na późniejsze 4♣ E nie może on spasować; jeżeli jednak jest to tylko forsing na jedno okrążenie (gdy nie można zagrać 3BA), to oczywiście 4♣ partnera wskazują jedynie fit treflowy i nie forsują.
Jeśli E da na pierwszej ręce otwarcie 1♥, a – jak już wspomniałem – jest to jak najbardziej dopuszczalne, jego partner na pewno nie zatrzyma się przed dograną. Po drodze E uzgodni trefle, obaj gracze rozpoznają też bez wątpienia, że kontrakt 3BA nie będzie tu optymalny. Na dużej większości stołów turnieju skończy się zatem na rozgrywanej przez W końcówce treflowej. Przeciwko tej grze obrońca N wyjdzie na pewno w uzgodnione piki. A jego partner zabije pierwszą lewę ♠A i odwróci ♥K. Rozgrywający może tu wziąć wymagane 11 lew na kilka sposobów, byle tylko nie zaimpasował ♦K. Da się jednak przebić w dziadku wszystkie trzy kara z ręki, można też zaekspasować króla w tym kolorze, wreszcie można nawet wyrobić kiery i wykorzystać forty tego koloru, dzieli się on bowiem 3–3. W tym ostatnim wypadku dobrze byłoby jednak przepuścić drugą lewę, rozpoczętą przez e-S-a ♥K (bez takiego odwrotu rozgrywający mógłby już zrobić nielicytowanego szlemika). Ponadto po wiście blotką pikową dałoby się już wyrobić – dwoma przebitkami w ręce – dziadkową ♠D. Po licytacji i pierwszym wiście ♠10 będzie to dosyć oczywiste, za optymalną rozgrywkę należy więc zapewne uznać zabicie ♥K asem, przebicie w ręce blotki pikowej, powrót na stół ♣A, przebicie w ręce kolejnej blotki pikowej, ściągnięcie ♣K, wejście do dziadka ♣W, wyrzucenie na dobrą ♠D kiera z ręki, a w końcu oddanie lewy na ♦K. Tak grając, rozgrywający odda tylko ♠A i ♦K właśnie. Oczywiście gdy po drodze okaże się, iż trefle są rozłożone 2–2, gracz W nie powinien atutować po raz trzeci, tylko ściągnąć ♦A i przebić w dziadku blotkę karo – na okoliczność, iż w kolorze tym spada drugi król.
Słowem, podstawowym wpisem w protokole tego rozdania winno być minimaksowe 400 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 5♣(WE), 11 lew; 400 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 11 (WE);
♦ – 6 (NS,WE!);
♥ – 8 (WE);
♠ – 7 (NS);
BA – 8 (WE).