Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 10/2012 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 10/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 32; rozdawał W, po partii WE.

 
  A8432
  QJ54
  Q7
  76
 
J9
K87
8542
J832
Q1075
106
A1096
K54
 
K6
A932
KJ3
AQ109
 

 

W

N

E

S

1pas

pas

pas

1BA

pas

21

pas

2

pas

32

pas

43

pas

pas

pas

 

1 stayman, by po ewentualnych 2 partnera zgłosić 2: inwit w składzie 5–4

2 inwit: marne 9 PC w składzie bez singletona

3 oczywiste przyjęcie

Kolejna oczywista końcówka w kiery – zostanie ona zapowiedziana na w zasadzie każdym stole dziesiątego już w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski. Przeciwko ostatecznym 4(S) obrońca W wyjdzie najprawdopodobniej bezpiecznie w karo. E łatwo powinien rozczytać, że nie jest to czwarta najlepsza [musiałoby to bowiem być wyjście z konfiguracji K W 8 5 (x)], zabije więc pierwszą lewę asem (nie ma bowiem również najmniejszego powodu, aby przypuszczać, iż partner wyszedł z W 5 x) i odwróci blotką treflową – aby od razu być może postawić przeciwnika przed palcówką w tym kolorze w tym kolorze. Istotnie, gracz S prawdopodobnie zabije wówczas trefla asem w ręce i szybko zagra K W, by pozbyć się ze stołu pozostałego tam trefla. Następnie będzie musiał wziąć się za wyrabianie pików, ściągnie zatem K oraz A i trzecią rundę tego koloru przebije w ręce 9. W zrobi najlepiej, jeżeli lewy tej nie nadbije, tylko zrzuci trefla albo karo. Rozgrywający nie powinien teraz ściągać A ani przebijać w dziadku trefla, tylko wyjść z ręki małym kierem (!). Jeżeli obrońca W wskoczy wówczas A i powtórzy kierem (albo wyjdzie w trefla), sprawa będzie prosta: S utrzyma się na stole D, kolejnego pika przebije w ręce asem atu, dopiero teraz przebije w dziadku blotką atu trefla, ściągnie W i wykorzysta forte pikową. Zrobi zatem swój kontrakt z nadróbką.

Gdyby zaś to E posiadał K, rozgrywający również wygrałby swoje, chociaż bez nadróbki, możliwej do zrobienia po innej rozgrywce. Aby ją na pewno zrobić, musiałby wówczas, w krytycznej końcówce sześciokartowej – po utrzymaniu się w ręce 9 – przebić na stole trefla i zagrać stamtąd D na impas, by potem wyrobić sobie dwoma przebitkami lewę na D (10) w rece. Do podobnego rezultatu doprowadziłoby rozgrywającego wykonanie na początku gry impasu treflowego.

Rozdanie jest zatem dosyć skomplikowane i trudno wskazać w nim rozgrywkę bezwzględnie optymalną. Rozpoczęcie jej od wyrabiania bocznego koloru – pików jest tu jednak posunięciem jak najbardziej naturalnym i zgodnym ze wskazaniami teoretycznymi. Zdobycie po takim początku jedenastej wziątki będzie zaś zależało od trafności hipotezy postawionej przez e-S-a co do lokalizacji K. Jeżeli założy go w ręce W – jak w autentycznym rozdaniu – nadróbkę zdobędzie, jeśli zaś umiejscowi go u E, będzie się musiał zadowolić tylko swoim.

Tak czy owak, protokoły tego rozdania wypełnią przede wszystkim wpisy w wysokości 450 oraz 420 dla strony NS.

Minimaks teoretyczny: 5(NS), 11 lew;450 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (NS);

– 8 (NS);

– 11 (NS);

– 9 (NS);

BA – 9 (NS).