Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 32; rozdawał W, po partii WE.
♠ A8432
♥ QJ54
♦ Q7
♣ 76
|
||
♠ J9
♥ K87
♦ 8542
♣ J832
|
♠ Q1075
♥ 106
♦ A1096
♣ K54
|
|
♠ K6
♥ A932
♦ KJ3
♣ AQ109
|
W |
N |
E |
S |
1♣pas |
pas |
pas |
1BA |
pas |
2♣1 |
pas |
2♥ |
pas |
3♥2 |
pas |
4♥3 |
pas |
pas |
pas |
|
1 stayman, by po ewentualnych 2♦ partnera zgłosić 2♠: inwit w składzie 5♠–4♥
2 inwit: marne 9 PC w składzie bez singletona
3 oczywiste przyjęcie
Kolejna oczywista końcówka w kiery – zostanie ona zapowiedziana na w zasadzie każdym stole dziesiątego już w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski. Przeciwko ostatecznym 4♥(S) obrońca W wyjdzie najprawdopodobniej bezpiecznie w karo. E łatwo powinien rozczytać, że nie jest to czwarta najlepsza [musiałoby to bowiem być wyjście z konfiguracji K W 8 5 (x)], zabije więc pierwszą lewę asem (nie ma bowiem również najmniejszego powodu, aby przypuszczać, iż partner wyszedł z ♦W 5 x) i odwróci blotką treflową – aby od razu być może postawić przeciwnika przed palcówką w tym kolorze w tym kolorze. Istotnie, gracz S prawdopodobnie zabije wówczas trefla asem w ręce i szybko zagra ♦K W, by pozbyć się ze stołu pozostałego tam trefla. Następnie będzie musiał wziąć się za wyrabianie pików, ściągnie zatem ♠K oraz ♠A i trzecią rundę tego koloru przebije w ręce ♥9. W zrobi najlepiej, jeżeli lewy tej nie nadbije, tylko zrzuci trefla albo karo. Rozgrywający nie powinien teraz ściągać ♥A ani przebijać w dziadku trefla, tylko wyjść z ręki małym kierem (!). Jeżeli obrońca W wskoczy wówczas ♥A i powtórzy kierem (albo wyjdzie w trefla), sprawa będzie prosta: S utrzyma się na stole ♥D, kolejnego pika przebije w ręce asem atu, dopiero teraz przebije w dziadku blotką atu trefla, ściągnie ♥W i wykorzysta forte pikową. Zrobi zatem swój kontrakt z nadróbką.
Gdyby zaś to E posiadał ♥K, rozgrywający również wygrałby swoje, chociaż bez nadróbki, możliwej do zrobienia po innej rozgrywce. Aby ją na pewno zrobić, musiałby wówczas, w krytycznej końcówce sześciokartowej – po utrzymaniu się w ręce ♥9 – przebić na stole trefla i zagrać stamtąd ♥D na impas, by potem wyrobić sobie dwoma przebitkami lewę na ♣D (♣10) w rece. Do podobnego rezultatu doprowadziłoby rozgrywającego wykonanie na początku gry impasu treflowego.
Rozdanie jest zatem dosyć skomplikowane i trudno wskazać w nim rozgrywkę bezwzględnie optymalną. Rozpoczęcie jej od wyrabiania bocznego koloru – pików jest tu jednak posunięciem jak najbardziej naturalnym i zgodnym ze wskazaniami teoretycznymi. Zdobycie po takim początku jedenastej wziątki będzie zaś zależało od trafności hipotezy postawionej przez e-S-a co do lokalizacji ♥K. Jeżeli założy go w ręce W – jak w autentycznym rozdaniu – nadróbkę zdobędzie, jeśli zaś umiejscowi go u E, będzie się musiał zadowolić tylko swoim.
Tak czy owak, protokoły tego rozdania wypełnią przede wszystkim wpisy w wysokości 450 oraz 420 dla strony NS.
Minimaks teoretyczny: 5♥(NS), 11 lew;450 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 11 (NS);
♠ – 9 (NS);
BA – 9 (NS).