Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.
♠ J1054 ♥ 75 ♦ KJ5 ♣ K643 |
||
♠ AKQ9 ♥ K62 ♦ 876 ♣ QJ10 |
♠ 762
♥ J1094
♦ A103
♣ A85
|
|
♠ 83
♥ AQ83
♦ Q942
♣ 972
|
W |
N |
E |
S |
1BA |
pas |
2♣ |
pas |
2♠ |
pas |
3BA1 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 tylko 9 PC, ale sporo wysokich blotek, w tym niezły sekwens kierowy
To powinien być kontrakt standardowy, tzn. osiągnie go ogromna większość duetów WE biorących udziale dziesiątym już w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski. Po licytacji, jaka będzie miała miejsce, obrońca N nie będzie dysponował atrakcyjnym pierwszym wistem, ale najprawdopodobniej zdecyduje się na blotkę treflową. S wstawi na trzeciej ręce ♣7, rozgrywający pobije ją zatem ♣D, po czym – nie będzie mógł zagrać z ręki w kiery (!). Gdyby bowiem tak uczynił, S wziąłby pierwszą lewę tego koloru damą i wyszedł blotką karową. Wprawdzie rozgrywający dwa razy by kara przepuścił, ale i tak nie uniknąłby wpadki. Prawy broniący dostałby się do ręki ♥A i odebrał karową fortę. A w sumie gracze NS wzięliby dwa kiery oraz trzy kara.
W drugiej lewie W będzie zatem musiał powtórzyć treflem, aby dostać się do dziadka drugą albo trzecią rundą tego koloru (♣A) i wyjść stamtąd ♥W – na impas. Dzięki temu, że S ma ♥D, rozgrywający zdobędzie dwie wziątki w tym kolorze i zrobi swoje. Przy aktualnym układzie kart W mógłby też dostać się do dziadka ♦A i zagrać stamtąd wysokiego kiera.
Kontrakty firmowe na linii WE będą w zdecydowanej większości realizowane, przeto w protokole rozdania dominować będą wpisy w wysokości 600 punktów dla strony WE.
Minimaks teoretyczny: 3BA(WE), 9 lew; 600 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (WE);
♦ – 8 (WE);
♥ – 9 (WE);
♠ – 9 (WE);
BA – 9 (WE).