Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 20; rozdawał W, obie po partii.
♠ ==
♥ AK10962
♦ Q1084
♣ J85
|
||
♠ QJ54
♥ 54
♦ 9765
♣ A76
|
♠ A1086
♥ Q83
♦ KJ2
♣ K93
|
|
♠ K9732
♥ J7
♦ A3
♣ Q1042
|
W |
N |
E |
S |
pas |
1♥1 |
pas2 |
1♠ |
pas |
2♦3 |
pas |
2♥4 |
pas |
pas5 |
pas |
|
1 tylko 10 PC, ale dobry sześciokart kierowy i spory potencjał ofensywny ręki, stąd otwarcie na szczeblu jednego
2 12 PC w układzie 4333 to zbyt mało na wywoławczą kontrę, zwłaszcza w założeniach popartyjnych
3 naturalne, 5+♥–4+♦
4 negatywny wybór koloru z dublem kier
5N zrobił już w rozdaniu swoje
W rozdaniu tym duża większość duetów NS, biorących udział w dziesiątym już w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski, powinna zatrzymać się w częściówkach kierowych, na ogół na szczeblu dwóch. Gracz E nie będzie dysponował wygodnym pierwszym wistem, najprawdopodobniej wyjdzie zatem w blotkę treflową – jedyny kolor przez przeciwników nielicytowany. W zabije wówczas pierwszą lewę ♣A i odejdzie w atu. N – powiedzmy – przepuści w ręce, a E weźmie tę lewę ♥D i powtórzy kierem. Rozgrywający wyatutuje, wyrobi sobie trefle, na fortę tego koloru ze stołu pozbędzie się z ręki kara i – w końcówce – będzie musiał oddać dwie wziątki w tym ostatnim kolorze – na położonego za damą króla z waletem. Owszem, mógłby oddać tylko jedno karo, w tym celu w pierwszej rundzie koloru musiałby jednak wyjść z ręki figurą (!?), pobić dziadkowym asem figurę bezposrednio starszą, zagraną przez E, po czym kontynuować stamtąd karem do ósemki w ręce. To jednak byłoby zagranie dosyć nienaturalne.
Dużo lepszym posunięciem będzie zatem zabicie odwrotu kierowego (ze strony W w drugiej lewie) asem w ręce i zagranie kara do asa i kara do dziesiątki. E pobije ją waletem, ale nie będzie mógł powtórzyć kierem bez straty lewy. Zagra zatem ♣K i treflem. Po utrzymaniu się w ręce ♣W S wyjdzie stamtąd blotką karową i przebije ją na stole waletem atu. Od E spadnie w tej lewie pierwotnie trzeci ♦K, zatem ♦D w ręce rozgrywającego będzie już dobra. Tak, to dużo lepsza rozgrywka, pozwalająca na zdobycie dziewieciu wziątek. Po przebiciu w dziadku kara N przebije bowiem w ręce pika i sciagnie ♥K. Odda zatem tylko dwa trefle, ♦W (czy też♦K) oraz ♥D – i zdobędzie cenną nadróbkę.
Zdecydowanie najpopularniejszym wpisem w turniejowych protokołach tego rozdania winno zatem być 140 punktów dla strony NS.
Minimaks teoretyczny: 3♥(NS), 9 lew, 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 7 (NS);
♥ – 7 (NS);
♠ – 8 (WE);
BA – 6 (NS).