Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 15; rozdawał S, po partii NS.
♠ 7
♥ A7642
♦ J43
♣ Q1064
|
||
♠ AQJ8
♥ J95
♦ 10862
♣ 85
|
♠ 532
♥ KQ10
♦ KQ75
♣ J72
|
|
♠ K10964
♥ 83
♦ A9
♣ AK93
|
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♠ |
pas |
1BA1 |
pas |
2♣2 |
pas |
2♥1 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 półforsujące
2 naturalne trefle albo nieminimum w składzie zrównoważonym
3 powinny być lepsze kiery (oraz – w zasadzie – sześciokart w tym kolorze), cóż miałby jednak w zamian zalicytować N; no, może co najwyżej na te 2♣ spasować
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♠ |
pas |
1BA1 |
pas |
2♣2 |
pas |
pas3 |
pas |
pas |
1 półforsujące
2 naturalne trefle albo nieminimum w składzie zrównoważonym
3 partner ma co najmniej trzy trefle, a może mieć ich więcej
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♠ |
pas |
1BA1 |
pas |
2♣2 |
pas |
pas3 |
pas |
|
1 naturalne, nieforsujące
2 naturalne, 5+♠–4+♣
3 nie ma co szukać lepszych światów
Rozdanie częściówkowe, z lekką przewagą siły po stronie NS (21:19 PC). Istotnie, gracze WE w ogóle nie będą tu licytować, a najpopularniejszym kontraktem końcowym będą 2♣(S). Od czasu do czasu zostaną też zagrane 2♥(S).
W trefle gra się stronie NS pieknie, choć więcej niż dziewięć lew nie powinna tu ona raczej skompletować, chociaż kto wie? Obrońca W zawistuje oczywiście w atu, więc S utrzyma się w ręce wyjdzie stamtąd blotką pikową i puści ją wkoło. E utrzyma się ♥10 i aby ograniczyć przeciwnika do dziewięciu wziatek, będzie teraz musiał wyjść w pika (!). Jego partner pobije wówczas ♠10 waletem i dopiero teraz będzie mógł – ale też koniecznie musiał! – powtórzyć atutem! Chodzi bowiem o to, aby rozgrywający nie przebił w ręce i kiera, i kara, to bowiem dałoby mu dziesięć wziątek (sześć treflowych, w tym dwie przebitki w ręce, jedną karową, ♥A i dwie kierowe forty). I tylko taka obrona – przynajmniej po pierwszym wiście w atu – nie pozwoli mu na zdobycie dziesiątej lewy.
Natomiast alternatywne 2♥(N) powinny zostać zrealizowane zawsze, a pierwszy wist w karo – i tylko on! – pozwoliłby rozgrywającemu na zdobycie nadróbki. N zabiłby bowiem wówczas pierwszą lewę ♦A na stole i powtórzył karem. Potem więc przebiłby trzecią rundę tego koloru na stole i dzięki temu ograniczył swoje przegrywające do dwóch atutów, pika i kara.
Możemy się zatem spodziewać, że w turniejowych protokołach tego rozdania będą dominować wpisy w wysokości 130 i 110 dla NS, od czasu do czasu trafi się w nich też 140 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny: 2♥(NS), 8 lew albo 3♣(NS), 9 lew; 110dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 7 (WE);
♥ – 8 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – (WE).